آمادگی شهرداری برای مذاکره با مدعیان بوستان فدک/ قلع و قمع تجهیزات بوستان فدک موجب نابودی درختان می‌شود

شهر بیست/ معاون شهردار قم با ابراز تشکر از تمام نهادهای استان از جمله دستگاه‌های قضایی و انتظامی برای پیگیری و جلوگیری از تخریب بوستان فدک، گفت: قبلا هم اعلام کرده‌ایم آمادگی کامل داریم تا با مدعیان پرونده بوستان فدک بر اساس قانون توافق کنیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آمادگی شهرداری برای مذاکره با مدعیان بوستان فدک/ قلع و قمع تجهیزات بوستان فدک موجب نابودی درختان می‌شود
شناسه : 24351 | انتشار : ۲۳ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید امیر سامع با توجه به حواشی ایجادشده در مورد حکم صادره برای بوستان فدک، اجرای رای قلع و قمع در عرصه حدود ۱۷ هزار متری از بوستان فدک را عامل ویرانی این بوستان بزرگ دانست و افزود: تخریب ابنیه و تجهیزات، از بین رفتن باغچه ها، سیستم های آبیاری و سایر امکانات و مستحدثات، علاوه بر خسارت جبران‌ناپذیر به بیت‌المال، به‌تدریج باعث از بین رفتن فضای سبز و درختان بوستان خواهد شد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم تاکید کرد: پس از واگذاری‌های انجام شده از سوی اداره کل شهرسازی استان و همچنین خریداری بخشی از عرصه بوستان از پلاکهای ثبتی آن محدوده، عملیات اجرایی بوستان از همان سال‌ها به صورت قانونی آغاز شده است.

سامع از آمادگی شهرداری قم برای مذاکره و انجام توافق با طرف پرونده باغ فدک بر اساس مستندات صحیح و مقررات جاری کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: بخشی از مستندات ارائه شده توسط مدعیان مخدوش بوده و بنابر این اعتراض شهرداری به این مستندات توسط دستگاه محترم قضایی برای اعاده دادرسی مورد قبول واقع شده است.

وی با ابراز نگرانی از تخریب بوستان یادآور شد: این بوستان در موقعیت جغرافیایی خاصی واقع‌شده و از‌نظر اکولوژیک نیز برای شهر اهمیت دارد.

معاون شهردار قم افزود: هزینه‌های که شهرداری در این مدت در بوستان فدک انجام داده از محل عوارض پرداخت‌شده شهروندان و همچین از بودجه سفر مقام معظم رهبری بوده و امروز حفظ بوستان حق عموم شهروندان و وظیفه شهرداری است که ان شاءاالله با کمک سایر دستگاه های استان محقق خواهد شد.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.