سهم شهر قم از مالیات بر ارزش‌افزوده باید افزایش یابد

شهر بیست/ معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم گفت: بعضی از کلان‌شهرها تا ۳۰ درصد از سهم ارزش‌افزوده برخوردار بوده که باید در مورد شهر قم نیز بازنگری نسبت به آن انجام شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
سهم شهر قم از مالیات بر ارزش‌افزوده باید افزایش یابد
شناسه : 22388 | انتشار : ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی حسام نژاد در یک‌صد و چهل و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر قم اظهار کرد: شاهد تحولی مثبت در رویکرد اداره کل امور مالیاتی و افزایش کیفیت سطح ارتباطات با این اداره هستیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم، اختصاص سهم شهرداری از مالیات بر ارزش‌افزوده در اسفندماه را یادآور شد و افزود: در شرایط شیوع ویروس کرونا و کاهش درآمدهای شهرداری، اختصاص به‌موقع سهم شهرداری از مالیات بر ارزش‌افزوده بسیار کمک‌کننده بود.

وی، سهم ارزش‌افزوده استان قم را دو و نیم درصد اعلام و بیان کرد: بعضی از کلان‌شهرها تا ۳۰ درصد از این سهم برخوردار بوده که باید در مورد شهر قم نیز بازنگری نسبت به آن انجام شود.

حسام نژاد، بازگردان مالیات بر ارزش‌افزوده صنایع مستقر در قم را نیز موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: آلودگی این صنایع سهم مردم قم بوده و شهرداری قم موظف به ارائه خدمات به آن‌هاست درحالی‌که سهمی از مالیات آن‌ها نداریم.

وی به اختلاف شهرداری با راه و شهرسازی در واگذاری ۲۵ درصد تجاری منطقه پردیسان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: از سال ۸۹ تا امروز اقدام جدی برای حل این موضوع انجام‌نشده و باوجود دستور وزیر مدیریت استان همکاری لازم را دراین‌باره با شهرداری ندارد.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.