آبگیری و بازگشت طراوت به تالاب‌های قم

شهر بیست/ مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم گفت: طی بارندگی‌های اخیر همه تالاب‌های قم و دشت مسیله آبگیری و از طراوت و شادابی منحصربه‌فردی برخوردار شده‌اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آبگیری و بازگشت طراوت به تالاب‌های قم
شناسه : 20931 | انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، سید رضا موسوی مشکینی با اشاره به افزایش بارندگی‌ها در روزهای گذشته اظهار داشت: با جریان آب در رودخانه‌های قمرود و قره چای، بار دیگر تالاب‌ها و دشت‌های قم سیراب شده و طراوت و شادابی منحصربه‌فردی را در این مناطق شاهد هستیم.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تالاب‌های شکارممنوع مره و حوض سلطان و دشت مسیله به‌خوبی از نعمت باران بهره‌مند شده‌اند و در حال حاضر میزبان دسته‌های بزرگی از پرندگان کنارآبزی بوده و بخشی از توان اکولوژیکی خود را پس از گذر از خشک‌سالی‌های مستمر بازیافته‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان قم آبگیری دشت‌ها و تالاب‌های قم را در کاهش میزان گردوغبار در ماه‌های گرم سال بسیار مؤثر دانست و گفت: پس از سیلاب و بارندگی‌های ابتدای سال گذشته، در تابستان حدود ۶۰ روز هوای پاک و سالم و بدون گردوغبار را شاهد بودیم که نشان از تأثیر این بارش‌ها داشته است.

وی بابیان این‌که امیدواریم باوجود بارش‌های مناسب و افزایش حجم ذخیره آب در سدهای ۱۵ خرداد و الغدیر، تخصیص حقابه زیست‌محیطی استان قم بهتر و بیشتر از سال گذشته انجام شود، تصریح کرد: افزایش حجم و دبی آب رهاشده از سد ۱۵ خرداد در تابستان و عدم برداشت بیش‌ازحد مجاز کشاورزان، از مطالبات جدی اداره کل محیط‌زیست است.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.