محمدرضا آزاد:

جریان مطالبه‌گری تولید فیلم کودک و نوجوان در استان‌ها تقویت شود

شهر بیست/ پژوهشگر و کارشناس ارشد ادبیات نمایشی، از توجه به جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان به عنوان عاملی بر توجه خانواده‌ها به خوراک فرهنگی کودکان ارزیابی کرد و گفت: این اتفاق می‌تواند به یک جریانی تبدیل شود که مطالبه گری برای فیلم کودک و نوجوان را در استان‌ها تقویت کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جریان مطالبه‌گری تولید فیلم کودک و نوجوان در استان‌ها تقویت شود
شناسه : 11623 | انتشار : ۰۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ستاد خبری سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‎های کودک و نوجوان در قم، محمدرضا آزاد با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره فیلم های کودک و نوجوان در قم اقدام خوبی است، اظهار کرد: برگزاری این رخداد با توجه به اینکه ما سینمای کودک به طور ویژه نداریم، اتفاق خوبی است و این جشنواره باعث می شود که خانواده ها به خوراک فکری و فرهنگی کودکان خود به صورت ویژه فکر کنند.

پژوهشگر، نویسنده و کارشناس ارشد ادبیات نمایشی افزود: این اتفاق می‌تواند به یک جریانی تبدیل شود که مطالبه گری برای فیلم کودک و نوجوان را در شهر تقویت کند.

وی ادامه داد: خانواده ها نباید فقط به فکر فیلم های خودشان باشند بلکه باید به خوراک فکری و فرهنگی کودکانشان و فیلم هایی که تماشا می‌کنند، توجه داشته باشند.

آزاد در رابطه با دلایل افول ژانر کودک در سینمای ایران نیز افزود: زمانی سینمای ما به شرایطی رسیده بود که بهترین فیلم هایی که می‌توانستند بفروشند فیلم های کودک مانند «مدرسه موش ها» و «کلاه قرمزی» بودند اما در دوره فعلی، فیلم‌های کمدی فروش می‌کنند و در نتیجه کارگردانان هم با توجه به فروش گیشه،  به سمت تولید فیلم‌های کمدی رفتند و ژانر کودک کم فروغ‌تر شد.

به گفته وی در سال هایی که جشنواره فیلم کودک و نوجوان رونق پیدا کرده بود تولیدات فیلم کودک و نوجوان هم بیشتر شد اما در سال های قبل خیلی از نظر کیفی نزول داشتیم به طوری که می‌خواستند جشنواره فیلم کودک را هم به صورت دوسالانه برگزار کنند و یا اصلا برگزار نکنند.

نوشته های مشابه
اهمیت تشخیص اولیه در سرطان پستان
برگزاری نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان در قم
برگزیدگان جشنواره استانی تئاتر بچه‌های مسجد قم معرفی شدند
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.