محمدرضا آزاد:

جریان مطالبه‌گری تولید فیلم کودک و نوجوان در استان‌ها تقویت شود

شهر بیست/ پژوهشگر و کارشناس ارشد ادبیات نمایشی، از توجه به جشنواره فیلم‌های کودک و نوجوان به عنوان عاملی بر توجه خانواده‌ها به خوراک فرهنگی کودکان ارزیابی کرد و گفت: این اتفاق می‌تواند به یک جریانی تبدیل شود که مطالبه گری برای فیلم کودک و نوجوان را در استان‌ها تقویت کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جریان مطالبه‌گری تولید فیلم کودک و نوجوان در استان‌ها تقویت شود
شناسه : 11623 | انتشار : ۰۴ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ستاد خبری سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم‎های کودک و نوجوان در قم، محمدرضا آزاد با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره فیلم های کودک و نوجوان در قم اقدام خوبی است، اظهار کرد: برگزاری این رخداد با توجه به اینکه ما سینمای کودک به طور ویژه نداریم، اتفاق خوبی است و این جشنواره باعث می شود که خانواده ها به خوراک فکری و فرهنگی کودکان خود به صورت ویژه فکر کنند.

پژوهشگر، نویسنده و کارشناس ارشد ادبیات نمایشی افزود: این اتفاق می‌تواند به یک جریانی تبدیل شود که مطالبه گری برای فیلم کودک و نوجوان را در شهر تقویت کند.

وی ادامه داد: خانواده ها نباید فقط به فکر فیلم های خودشان باشند بلکه باید به خوراک فکری و فرهنگی کودکانشان و فیلم هایی که تماشا می‌کنند، توجه داشته باشند.

آزاد در رابطه با دلایل افول ژانر کودک در سینمای ایران نیز افزود: زمانی سینمای ما به شرایطی رسیده بود که بهترین فیلم هایی که می‌توانستند بفروشند فیلم های کودک مانند «مدرسه موش ها» و «کلاه قرمزی» بودند اما در دوره فعلی، فیلم‌های کمدی فروش می‌کنند و در نتیجه کارگردانان هم با توجه به فروش گیشه،  به سمت تولید فیلم‌های کمدی رفتند و ژانر کودک کم فروغ‌تر شد.

به گفته وی در سال هایی که جشنواره فیلم کودک و نوجوان رونق پیدا کرده بود تولیدات فیلم کودک و نوجوان هم بیشتر شد اما در سال های قبل خیلی از نظر کیفی نزول داشتیم به طوری که می‌خواستند جشنواره فیلم کودک را هم به صورت دوسالانه برگزار کنند و یا اصلا برگزار نکنند.

نوشته های مشابه
راهیابی پنج نمایش از قم به جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد
نقش مؤثر تبلیغات شهری در رعایت مسائل فرهنگی
پیاده‌روهای خاکی پردیسان در سال‌های آینده سنگ‌فرش می‌شود
دولت مشکل حقوقی و قراردادی پروژه مونوریل را حل کند
پارکینگ خیابان امام خمینی تا پایان سال افتتاح می‌شود
تجربه‌ای موفق برای حل یک معضل ترافیکی در قم/ دوربین‌هایی که جان مردم را نجات می‌دهند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.