صدور مجوز ٢۵٢٠ عنوان کتاب در سه ماهه نخست سال جاری

شهر بیست/ رئیس اداره کتاب اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم عنوان کرد: مجوز ٢٥٢٠ عنوان کتاب در بهار سال جاری صادر شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
صدور مجوز ٢۵٢٠ عنوان کتاب در سه ماهه نخست سال جاری
شناسه : 9863 | انتشار : ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، روح الله کریمی با اشاره به صدور مجوز کتاب در سال ١٣٩٨، گفت: مجوز ٢۵٢٠ عنوان کتاب در سه ماهه نخست سال جاری صادر شده است.

وی با ارائه گزارش عملکرد اداره کتاب در فصل بهار سال جاری ابراز کرد: از ابتدای سال جاری مجوز٢۵٢٠ عنوان کتاب صادر شده که از این تعداد، ٢۶١ عنوان کتاب درباره کودک و ١٠٢۵ عنوان در بخش حوزه دین و بقیه موارد در حوزه کتاب‌های عمومی مجوز گرفته اند.

رئیس اداره کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مورد شمارگان کتاب‌های به چاپ رسیده توضیح داد: در فصل بهار سال جاری، تعداد کتاب‌های چاپ شده ٢١٠٠ عنوان بوده که تیراژ آنها به ٣ میلیون و ١۵۶ هزار و ۶٠٠ جلد می‌رسد و این اتفاق خوبی در بخش کتاب است.

وی درباره عناوین مغایر با ضوابط نشر توضیح داد: تعدادی از عناوین کتب مغایر با ضوابط نشر تشخیص داده شده‌اند که از میان عناوین سه ماهه نخست اداره کتاب، ۵ عنوان مغایر با ضوابط نشر تشخیص داده شده و برای آن‌ها مجوز صادر نشد.

روح الله کریمی با تاکید بر بحث توسعه فرهنگ کتابخوانی اظهار داشت: از وظایف ذاتی اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت از بخش کتاب و کتابخوانی است که در راستای ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ۶۶٢٠ جلد کتاب در اختیار مراکز فرهنگی و دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفته است.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.