پرونده کنکور سراسری ۹۸ در قم بسته شد

شهر بیست/ کنکور سراسری سال 98 در قم با رقابت 19 هزار و 228 داوطلب در پنج حوزه دانشگاه قم، دانشگاه مفید، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و آموزش و پرورش و در گروه های آزمایشی ریاضی، انسانی، تجربی، هنر و زبان برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پرونده کنکور سراسری ۹۸ در قم بسته شد
شناسه : 9263 | انتشار : ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، همزمان با سراسر کشور، کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ صبح پنجشنبه ۱۳ تیرماه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و انسانی در قم آغاز شد و در عصر همان روز با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی هنر ادامه یافت.

از صبح امروز جمعه ۱۴ تیر نیز داوطلبان گروه آزمایشی تجربی در کنکور سراسری شرکت کردند و بعد از ظهر جمعه نیز با رقابت گروه آزمایشی زبان های خارجه به پایان رسید.

این آزمون با رقابت ۱۹ هزار و ۲۲۸ داوطلب در پنج حوزه دانشگاه قم، دانشگاه مفید، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و آموزش و پرورش و در گروه های آزمایشی ریاضی، انسانی، تجربی، هنر و زبان برگزار شد.

خاطرنشان می شود کنکور سراسری به منظور پذیرش دانشجو برای رشته‌های تحصیلی با آزمون، دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان، دانشگاه پیام نور، غیرانتفاعی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

براساس اعلام مشاور عالی سازمان سنجش، برای شرکت در دوره‌های با آزمون سال ۹۸، یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵۲ داوطلب شرکت کردند که ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر در گروه ریاضی، ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر در گروه تجربی، ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه انسانی، ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه هنر و ۱۰ هزار و ۸۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی داوطلب شدند.

 از تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵۲ داوطلب، ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر از داوطلبان خانم و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر آقا بودند که نسبت به سال گذشته تعداد داوطلبان ۶۴ هزار و ۷۹۷ نفر افزایش داشت.

خاطرنشان می‌شود نتایج اولیه این آزمون نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.