پرونده کنکور سراسری ۹۸ در قم بسته شد

شهر بیست/ کنکور سراسری سال 98 در قم با رقابت 19 هزار و 228 داوطلب در پنج حوزه دانشگاه قم، دانشگاه مفید، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و آموزش و پرورش و در گروه های آزمایشی ریاضی، انسانی، تجربی، هنر و زبان برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پرونده کنکور سراسری ۹۸ در قم بسته شد
شناسه : 9263 | انتشار : ۱۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، همزمان با سراسر کشور، کنکور سراسری سال ۱۳۹۸ صبح پنجشنبه ۱۳ تیرماه با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی ریاضی و انسانی در قم آغاز شد و در عصر همان روز با رقابت داوطلبان گروه آزمایشی هنر ادامه یافت.

از صبح امروز جمعه ۱۴ تیر نیز داوطلبان گروه آزمایشی تجربی در کنکور سراسری شرکت کردند و بعد از ظهر جمعه نیز با رقابت گروه آزمایشی زبان های خارجه به پایان رسید.

این آزمون با رقابت ۱۹ هزار و ۲۲۸ داوطلب در پنج حوزه دانشگاه قم، دانشگاه مفید، دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و آموزش و پرورش و در گروه های آزمایشی ریاضی، انسانی، تجربی، هنر و زبان برگزار شد.

خاطرنشان می شود کنکور سراسری به منظور پذیرش دانشجو برای رشته‌های تحصیلی با آزمون، دوره‌های روزانه، شبانه، نیمه حضوری، مجازی، پردیس‌های خودگردان، دانشگاه پیام نور، غیرانتفاعی و رشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

براساس اعلام مشاور عالی سازمان سنجش، برای شرکت در دوره‌های با آزمون سال ۹۸، یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵۲ داوطلب شرکت کردند که ۱۶۴ هزار و ۲۴۱ نفر در گروه ریاضی، ۶۳۷ هزار و ۲۴۶ نفر در گروه تجربی، ۲۸۲ هزار و ۳۰۶ نفر در گروه انسانی، ۲۵ هزار و ۱۳۵ نفر در گروه هنر و ۱۰ هزار و ۸۷ نفر در گروه زبان‌های خارجی داوطلب شدند.

 از تعداد یک میلیون و ۱۱۹ هزار و ۱۵۲ داوطلب، ۶۴۸ هزار و ۸۴۵ نفر از داوطلبان خانم و ۴۷۰ هزار و ۱۷۰ نفر آقا بودند که نسبت به سال گذشته تعداد داوطلبان ۶۴ هزار و ۷۹۷ نفر افزایش داشت.

خاطرنشان می‌شود نتایج اولیه این آزمون نیمه مرداد ماه اعلام می‌شود.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.