افزایش جای پارک موتورسیکلت در اطراف حرم/ چهارراه بازار ساماندهی می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از افزایش جای پارک موتورسیکلت در هسته مرکزی شهر قم خبر داد و گفت: محدوده چهارراه بازار نیاز به یک سری تغییرات دارد و مقرر شد با انجام اصلاحات ترافیکی، از این شرایط آشفته خارج شویم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش جای پارک موتورسیکلت در اطراف حرم/ چهارراه بازار ساماندهی می‌شود
شناسه : 84165 | انتشار : ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا خانه‌زاد یزدی با اشاره به حجم قابل‌توجه وجود موتورسیکلت در شهر قم اظهار کرد: قم یک از شهرهای کشور است که بیشترین حجم عبور و مرور موتورسیکلت را داشته و با توجه به این موضوع ترافیک و حوادث ناشی از این تردد این وسیله نقلیه نیز در آن بیشتر است.

وی در خصوص ساماندهی این وضعیت در شهر ابراز کرد: در ابتدای سال ۱۴۰۲ و در مناطقی مثل چهارراه بازار شرایط خوبی از نظر پارک موتورسیکلت نداشتیم، برای این منظور یک پارکینگ موتورسیکلت در طبقه منفی سه پارکینگ زائر ایجاد شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم افزود: شرایطی فراهم شد تا موتورسواران از مسیر دسترسی کوچه وحدت به سمت پارکینگ زائر رفته در این پارکینگ پارک کنند تا هم امنیت وسیله نقلیه حفظ شود و هم وضعیت معابر اطراف حرم به دلیل پارک موتورسیکلت دچار آشفتگی نباشد که استقبال خوبی از این طرح شد.

خانه‌زاد یزدی اظهار کرد: محدوده چهارراه بازار نیاز به یک سری تغییرات دارد که در جلسه اخیر با حضور پلیس و ارکان مختلف شهرداری قرار شد یک سری اصلاحات ترافیکی انجام شود و از این شرایط آشفته خارج بشویم.

وی با اشاره به اینکه یکی از مسائلی که باید ساماندهی شوند، وضعیت پارک موتورسیکلت است افزود: به‌طورکلی توصیه ما به شهروندان این است که موتورسیکلت و وسایل نقلیه را در پارکینگ‌هایی که مشخص می‌شود قرار دهند تا از جهت امنیت نیز خاطرشان آسوده باشد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با بیان اینکه مسئله موتورسیکلت در شهر قم موضوع یک پژوهش جامع برای چاره‌اندیشی‌های ترافیکی است گفت: شهر قم در بحث موتورسیکلت‌ها یک شرایط خاصی در کشور دارد و اینکه بتوانیم سطح تصادفات موتورها را کاهش دهیم برای ما مهم است؛ برای این منظور مشاوری را به همکاری دعوت کردیم که در حال تهیه طرح جامع برای این مسئله است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.