فعالیت ۲۸ سامانه نظارت هوشمند ترافیکی در شهر قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: ۲۸ سامانه نظارت هوشمند ترافیکی در شهر قم فعال است که سبب کاهش تصادفات و تخلفات می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فعالیت ۲۸ سامانه نظارت هوشمند ترافیکی در شهر قم
شناسه : 83978 | انتشار : ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، رضا خانه‌زاد یزدی با اشاره به اقدامات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری در راستای هوشمندسازی هرچه بهتر حوزه حمل‌ونقل شهر قم در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: هوشمند سازی حوزه حمل‌ونقل یکی از اهداف اصلی معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم بود.

به گفته وی، سعی ما این بود که سرعت حرکت در محورهای پرخطر که بعضاً حوادث ناگوار داشته را کنترل کنیم، که این کار انجام شده و در حال حاضر بلوار غدیر با ۵ سامانه، کاملاً هوشمند شده و در حال ثبت کنترل هوشمند سرعت است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با اشاره به ایمن‌سازی دیگر مسیرهای پرحادثه در شهر قم ادامه داد: این هوشمند سازی در بلوار شهید خداکرم نیز انجام شد و در سطح پردیسان نیز ۱۲ سامانه نصب‌شده و آماده خدمت‌رسانی است.

وی تأکید کرد: زمانی اهمیت این موضوع جلوه می‌کند که بدانیم قبل از سال ۱۴۰۲ در کل شهر قم ۷ سامانه داشتیم اما در حال حاضر ۲۱ سامانه به این افزوده‌شده که رشد قابل‌توجهی است و برای شهر قم یک رکورد مناسبی محسوب می‌شود.

خانه‌زاد یزدی با اشاره به سایر بخش‌هایی که نیازمند هوشمندسازی است، گفت: در بحث هوشمندسازی به‌دنبال هوشمندسازی پارکینگ زائر بودیم، به این صورت که این مکان به‌طور کامل پلاک‌خوان باشد و در حال حاضر دستگاه‌های این کار نصب‌شده است.

به گفته وی، درواقع هر خودرویی که وارد پارکینگ شود پلاکش خوانده و بر مبنای پلاک از خودرو عکس گرفته می‌شود و حساب و کتاب مالی به افراد ارائه می‌شود، در نتیجه هریک از عزیزان شکایتی داشته باشد کاملاً با درج ساعت و زمان حضور در پارکینگ به آن رسیدگی می‌شود و مستند است.

نوشته های مشابه
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
توسعه هوشمندسازی ترافیکی در پردیسان
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.