قم میزبان کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت می‌شود

رئیس دانشگاه شهاب دانش قم از برگزاری بیست‌وششمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت در قم خبر داد و گفت: تمام دانشجویان استان می‌توانند در این کنگره شرکت کنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم میزبان کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت می‌شود
شناسه : 84411 | انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، مهدی کراری در نشست خبری بیست‌وششمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی که در سالن جلسات دانشگاه شهاب دانش قم برگزار شد، اظهار کرد: پیشنیه صنعت به گذشته چندین هزار ساله باز می‌گردد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه به معنای فعلی نیز پس از انقلاب صنعتی کار خود را آغاز کرد، مطرح کرد: دانشگاه‌ها برای پر کردن نیاز استفاده و بهره‌مندی از دستگاه‌های صنعتی شکل گرفتند.

رئیس دانشگاه شهاب دانش قم با بیان اینکه دانشگاه‌های نسل اول را دانشگاه‌های آموزشی معرفی می‌کنند، عنوان کرد: در ادامه مباحث تئوری در دانشگاه‌ها رشد کرد و دانشگاه‌ها به سمت نسل دوم حرکت کردند و به دنبال گسترش علم بودند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های نسل سوم نیز به آموزش، پژوهش و فناوری می‌پردازد، خاطرنشان کرد: در کشور ما نیز پس از انقلاب رشد کمی دانشگاه‌ها بسیار خوب بوده است.

کراری با بیان اینکه امروز نیز دانشگاه‌ها مازاد نیاز کشور تربیت نیرو دارند، تصریح کرد: از نظر کیفی نیز خوشبختانه دانشگاه‌های ایران کیفیت خوبی دارند.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه‌های ایران در تامین نیازهای صنعتی نیز عملکرد خوبی داشتند، یادآور شد: مهندسینی که در دانشگاه داخلی تربیت می‌شوند توانایی استخدام در خارج از کشور را دارند.

رئیس دانشگاه شهاب دانش ادامه داد: در دانشگاه شهاب دانش با راه اندازی مرکز نوآوری و همکاری با فنی و حرفه‌ای در اجرای طرح هدایت شغلی اقدامات مؤثری در ارتباط با صنعت صورت گرفت.

وی از برگزاری بیست‌وششمین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت یاد کرد و گفت: هدف این کنگره آشنایی بیش‌تر دانشگاه و صنعت است و تلاش می‌کند فاصله این دو را کاهش دهد.

کراری با بیان اینکه این کنگره از ۱۱ تا ۱۳ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، ابراز کرد: افتتاحیه این کنگره در دانشگاه شهاب دانش و اختتامیه نیز به میزبانی صنایع خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه تمام دانشجویان استان می‌توانند در این کنگره شرکت کنند، بیان کرد: در این کنگره، کارگاه‌هایی نیز برگزار می‌شود که دانشجویان برای شرکت در این کارگاه‌ها نیازمند ثبت‌نام هستند.

نوشته های مشابه
جزئیات تشییع پیکر رئیس جمهور در قم اعلام شد
شاعران قمی در سوگ شهید جمهور
طنین تلاوت قرآن کریم در شهر قم
آمادگی شهر قم در برگزاری مراسم عزاداری شهادت آیت‌الله رئیسی
پیشنهاد نام‌گذاری یکی از معابر اصلی شهر قم به نام آیت‌الله رئیسی
طنین فضای معنوی حرم حضرت معصومه(س) در ساختمان اداری شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.