تخریب ۶ مغازه در خیابان حائری قم

در راستای اجرای طرح تملک و رفع تصرف منافع پلاک‌های باقی‌مانده از مستاجرین و متصرفین در محدوده میدان قدیم میوه‌وتره‌بار شهید مطهری، ۶ باب مغازه در خیابان حائری تخریب شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تخریب ۶ مغازه در خیابان حائری قم
شناسه : 83907 | انتشار : ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، در راستای اجرای طرح تملک و رفع تصرف منافع پلاک‌های باقیمانده از مستاجرین و متصرفین در محدوده میدان قدیم تره‌بار شهید مطهری، عملیات تخریب ۴ باب مغازه واقع در خیابان حائری در سال گذشته انجام، و عملیات مشابه جهت تخریب ۲ باب مغازه دیگر نیز تا پایان هفته جاری انجام شد.

به‌منظور رفع خطر از بناهای ناایمن و خطرساز این مجموعه که باعث ایجاد معضلات متعدد شده است، تخریب و جمع‌آوری برخی از سازه‌های موجود نیز در روزهای آینده انجام می‌پذیرد.

شایان‌ذکر است، با توجه به اهمیت موضوع مقابله با مخاطرات و حوادث احتمالی در محدوده میدان قدیم تره‌بار شهید مطهری، انشعابات غیرمجاز، فاقد استانداردهای لازم و ناسالم و همچنین کنتورهای راکد و دستکاری‌شده در این مکان جمع‌آوری‌شده است.

میدان قدیم میوه و تره‌بار شهید مطهری ازجمله نقاط پراهمیت ازنظر توزیع اقلامی همچون میوه، سبزی و صیفی‌جات در گذشته بوده که با احداث میدان بزرگ میوه و تره‌بار شهید رجایی و راه‌اندازی مراکز میوه‌فروشی و خُرده‌فروشی در تمام سطح شهر؛ دیگر الزامی به فعالیت واحدهای فعال این مجموعه وجود ندارد، حال آنکه وضعیت بصری نامناسب این میدان و بافت فرسوده و ناایمن آن، نیازمند تأمل بیشتر و سرعت بخشیدن به فرآیند آزادسازی غرف باقی‌مانده شده و اجرای پروژه‌هایی ازاین‌دست، سبب استفاده بهینه از فضای موجود و تبدیل آن به اماکن مطلوب و موردنیاز شهروندان خواهد شد.

نوشته های مشابه
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
توسعه هوشمندسازی ترافیکی در پردیسان
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.