اجرای آبیاری تحت‌فشار در بوستان معصومیه

مدیر منطقه دو شهرداری قم از اجرای طرح آبیاری تحت‌فشار بوستان معصومیه(س) با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۵ میلیارد ریال در دو سال گذشته خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای آبیاری تحت‌فشار در بوستان معصومیه
شناسه : 83706 | انتشار : ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید رضا حسینی با اشاره به اجرای آبیاری تحت‌فشار در بوستان معصومیه(س) اظهار داشت: در راستای اهداف بهینه‌سازی مصرف منابع آب در فضای سبز شهری، یکی از برنامه‌های شهرداری قم در تأمین و مدیریت آب مورد نیاز فضای سبز، تغییر سیستم آبیاری سنتی به سیستم آبیاری تحت‌فشار به‌منظور افزایش راندمان آبیاری و بهره‌وری از منابع آب است.

وی با بیان اینکه در این زمینه به‌صورت سالانه پروژه‌های متعددی تعریف و به اجرا گذاشته می‌شود، افزود: این موضوع در دو زمینه در حال پیگیری است؛ نخست در زمینه توسعه فضای سبز که می‌توان بگوییم در سال‌های اخیر تقریباً ۱۰۰ درصد توسعه فضای سبز با سیستم آبیاری تحت‌فشار انجام می‌شود و موضوع دوم که شاید اهمیت بیشتری دارد، تبدیل روش آبیاری سنتی به آبیاری تحت‌فشار در عرصه‌هایی بوده که سالیان قبل کاشته شده است.

مدیر منطقه دو شهرداری قم با تأکید بر اینکه این موضوع برای شهرداری هزینه قابل‌توجهی را در پی داشته است، ابراز کرد: در این شرایط و با توجه به اهمیت آب و محدودیت منابع آب این موضوع جز اولویت‌های شهرداری در زمینه توسعه و نگهداری فضای سبز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تلاش همکاران، توانستیم طی دو سال اخیر بیش از ۱۰۵ هکتار از اراضی جنگلی بوستان معصومیه(س) که به روش سنتی آبیاری انجام می‌شده است را به سیستم آبیاری تحت‌فشار تجهیز کنیم.

حسینی هزینه اجرای این پروژه طی دوسال را بالغ‌بر ۲۵ میلیارد ریال دانست و گفت: در محدوده جاده اراک بیش از ۴۵۰ هکتار عرصه فضای سبز وجود دارد که تغییر سیستم آبیاری آن از چند سال قبل شروع و امیدواریم با اجرای آخرین فاز پروژه تا پایان بهار ۱۴۰۳ تقریباً کل عرصه به سیستم آبیاری تحت‌فشار مجهز شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.