زیرساخت‌های شهر باید متناسب با جایگاه بین‌المللی قم باشد

شهردار قم با گلایه از اظهارنظرهای خلاف واقع درباره نوع پیشرفت شهر، گفت: آیا بکریت شهر قم با عدم اجرای ۶۰ درصدی فاضلاب حفظ می‌شود؟ برخی انگشت اتهام به سمت شهرداری برای توسعه شهر می‌برند بدون اینکه در نظر داشته باشند قم یک شهر بین‌المللی است و باید زیرساخت‌های آن متناسب با جایگاه و شأن این شهر مهم جهان اسلام باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
زیرساخت‌های شهر باید متناسب با جایگاه بین‌المللی قم باشد
شناسه : 83510 | انتشار : ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه و امام‌جمعه قم، با اشاره به برنامه محور بودن شهرداری قم در سال‌های گذشته، اظهار داشت: این برنامه محوری سبب شده که تمامی فعالیت‌ها بر مبنای برنامه توسعه‌ای و چشم‌انداز قم ۱۴۱۴ باشد.

وی با بیان اینکه برنامه نخست با رویکرد سخت‌افزاری به پایان رسیده است، ابراز کرد: برنامه دوم با رویکرد توأمان نرم و زیرساختی و در برنامه سوم بیشتر به دنبال مسائل نرم‌افزاری برای شهر قم هستیم.

شهردار قم با تأکید بر اینکه بودجه سال جاری شهرداری بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده که قطعاً در متمم و اصلاحیه بودجه با افزایش روبه‌رو می‌شود، افزود: حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از بودجه سال جاری شهرداری قم مربوط به مسائل عمرانی است.

وی شهرداری را نهادی دانست که به‌صورت درآمد و هزینه است، یادآور شد: کسب درآمدهای چند هزار میلیاردی بار سنگینی است که تلاش شده این درآمدی که به‌سختی کسب می‌شود در توسعه شهر ماندگار بماند.

سقائیان‌نژاد انسجام درونی و بیرونی مجموعه شهرداری قم را مورد توجه قرار داد و گفت: در بیرون از سازمان نیز هماهنگی و همراهی خوبی وجود دارد که نگران ایجاد فضاهای دوقطبی هستیم که تأثیرات آن در بدنه شهرداری سبب به حاشیه رفتن برنامه و فعالیت‌ها شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: وظیفه شهرداری در جهش تولید، ایجاد رضایتمندی است و هرچه میزان فعالیت‌های عمرانی، خدماتی، حمل‌ونقلی، فضای سبز، ترافیکی، آسفالت و… افزایش یابد، سبب رضایتمندی مردمی می‌شود.

به گفته شهردار قم، در بخش مشارکت‌های مردمی نیز نیازمند انسجام بین مردم و مسئولین برای پیشبرد طرح‌ها و برنامه‌ها هستیم.

وی با گلایه از اظهارنظرهای خلاف واقع درباره نوع پیشرفت شهر اضافه کرد: آیا بکریت شهر قم با عدم اجرای ۶۰ درصدی فاضلاب حفظ می‌شود؟، برخی انگشت اتهام به سمت شهرداری برای توسعه شهر می‌برند بدون اینکه در نظر داشته باشند قم یک شهر بین‌المللی است و باید زیرساخت‌های آن متناسب با جایگاه و شأن این شهر مهم جهان اسلام باشد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.