ضرب‌الاجل شهرداری برای تعیین تکلیف املاک پروژه قبرستان نو

شهردار قم یکی از پروژه‌های مهم در هسته مرکزی را آزادسازی مغازه‌ها و ساماندهی قبرستان نو برشمرد و گفت: تاکنون از ۱۳۲ مغازه، ۸۲ ملک تملک شده و مابقی تا پایان فروردین‌ماه باید تعیین تکلیف شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرب‌الاجل شهرداری برای تعیین تکلیف املاک پروژه قبرستان نو
شناسه : 83504 | انتشار : ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در دیدار با آیت‌الله فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه، برنامه محوری را سرلوحه فعالیت‌های مجموعه شهرداری قم دانست و اظهار داشت: از سال ۹۴ تا ۱۴۱۴ سند چشم‌انداز شهر قم در برش‌های پنج‌ساله تدوین و بر اساس همین برنامه‌ها فعالیت و اقدامات پیگیری می‌شود.

وی یکی از اهداف در این برنامه‌ها را احداث ۳۵ تقاطع غیرهمسطح دانست که تا امروز ۲۲ تقاطع تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است، ابراز کرد: ۱۰ تقاطع نیز در سال جاری در دستور کار قرار دارد.

شهردار قم با بیان اینکه از ۱۶ خیابان پیش‌بینی‌شده در برنامه ۱۳ خیابان بازگشایی‌شده است، افزود: ۱۰ پروژه مهم در اطراف حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) در دست اجراست که عماریاسر یکی از این پروژه‌ها با قدمتی حدود ۶۰ ساله در پایان سال گذشته در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی یکی از پروژه‌های مهم در هسته مرکزی را آزادسازی مغازه‌ها و ساماندهی قبرستان نو برشمرد و خاطرنشان کرد: تاکنون از ۱۳۲ مغازه، ۸۲ ملک تملک شده و مابقی تا پایان فروردین‌ماه باید تعیین تکلیف شود.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اینکه احداث ۶ هزار پارکینگ در هسته مرکزی در دست اقدام است، تصریح کرد: در حوزه حمل‌ونقل عمر ناوگان اتوبوس‌رانی از ۱۱ سال امروز به ۲.۵ سال رسیده و حدود نیمی از تاکسی‌ها نیز نوسازی شده است.

وی سرانه فضای سبز حدود ۲۱ مترمربعی شهر قم را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: در حوزه ایمنی و تجهیزات آتش‌نشانی، قم جز استانداردترین شهرهای کشور به شمار می‌رود و ۲۵ پایگاه مجهز آتش‌نشانی شهر قم آماده خدمات‌رسانی هستند.

شهردار قم با اشاره به اینکه تمام تلاش مجموعه افزایش زیرساخت‌ها و توجه به توسعه شهر در ابعاد مختلف است، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران به‌ویژه در بلوار پیامبر اعظم(ص) در دست اقدام است و احداث بزرگ‌ترین کتابخانه اسلام، موزه دین و دنیا، شهربازی معارفی، حوزه علمیه، مراکز اقامتی و مراکز خدماتی ازجمله این پروژه‌های است.

وی نام‌گذاری شعار سال را مورد اشاره قرار داد و گفت: در حوزه تولید وظیفه شهرداری عمرانی، خدماتی، حمل‌ونقلی، محیط زیستی و… است و در حوزه مشارکت مردمی نیز در بسیاری از موارد نیازمند ورود جدی‌تر شهروندان در حوزه نگهداشت و توسعه شهر هستیم.

سقائیان‌نژاد یکی از دغدغه‌های شهرداری را توجه به اوقات فراغت جوانان دانست و اضافه کرد: یکی از حوزه‌های این دغدغه، توسعه نشاط اجتماعی، افزایش فضاهای ورزشی و فرهنگی، تجهیز بوستان‌ها به ادوات ورزشی و… است.

وی با گلایه از حواشی پیش‌آمده برای مجموعه شهرداری قم در چند ماه گذشته اظهار داشت: این اختلافات سبب فرسایش و تزریق ناامیدی به بدنه شهرداری است ولی تلاش کرده‌ایم این حواشی وارد مجموعه نشود تا از کارهای در دست اقدام عقب نمانیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.