برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف قم گفت: مراسم احیای لیالی قدر و سوگواری شهادت امام علی(ع) در ۳۰ بقعه شاخص استان قم تدارک دیده شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
شناسه : 83415 | انتشار : ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، حجت‌الاسلام عطاءالله جباری با اشاره به فرا رسیدن لیالی قدر و تدارک گسترده بقاع متبرکه استان برای این شب‌ها اظهار کرد: بر این اساس در ۳۰ بقعه متبرکه شاخص استان، مراسم احیا و سوگواری سالروز شهادت امیرالمومنین علی(ع) برگزار خواهد شد.

وی افزود: از جمله‌ این حرم‌های مطهر می‌توان به آستان نورانی امامزادگان شاه سید علی(ع)، احمد(ع) خاکفرج، علی بن جعفر(ع)، موسی مبرقع(ع)، جمال غریب(ع)، جمال‌الدین(ع)، جعفر شهید(ع)، عبدالله(ع) قلعه چم و عبدالله ابیض(ع)، مسجد جامع، امامزادگان زینب خاتون و هاشم(ع) شهرستان کهک، چهار امامزاده و پنج امامزاده(ع) و دیگر بقاع و اماکن مقدسه اشاره کرد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه این مراسم شامل محافل قرآنی و سخنرانی اساتید حوزوی است گفت: از دیگر بخش‌های مراسم احیای قدر در حرم‌های مطهر امامزادگان قم می‌توان به قرائت دعای جوشن کبیر، مداحی و مرثیه‌سرایی و آیین قرآن بر سر گرفتن اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: در جوار بسیاری از بقاع، ایستگاه‌های صلواتی هم برپا می‌شود تا به پذیرایی از شرکت‌کنندگان بپردازند، همچنین برخی از بقاع، ضیافت سحری هم برای احیاگران قدر تدارک دیده‌اند.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
بیمارستان‌های قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.