قدردانی مدیر حوزه‌های علمیه از توسعه متوازن شهری در قم

مدیر حوزه‌های علمیه قم گفت: عدالتی که امروز شهرداری قم در مناطق مختلف ایجاد کرده، منطق درستی داشته و همخوانی خوبی در بین مناطق ایجادشده و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با فعالیت‌های شهرداری کاهش می‌یابد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قدردانی مدیر حوزه‌های علمیه از توسعه متوازن شهری در قم
شناسه : 83231 | انتشار : ۰۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی مدیر حوزه‌های علمیه در دیدار سید مرتضی سقائیان‌نژاد و مدیران شهرداری قم، با تقدیر از فعالیت‌های مجموعه شهرداری قم در سال‌های گذشته اظهار داشت: روند فعالیت‌ها و اقدامات شهرداری قم در سال‌های گذشته و سال ۱۴۰۲ سبب توفیقات و افزایش خدمات‌رسانی به مردم شده است.

وی شهرداری را سازمانی فعال، پیشران، رونده و خدماتی دانست و افزود: شهرداری قم با نگاه راهبردی و برنامه‌محوری در حال خدمات‌رسانی به مردم شهر قم و مسافران و زائران است.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور جایگاه شهر قم را مورد توجه قرار داد و گفت: قم مشعل فروزان، محور کانونی و کانون الهام‌بخش در ایران است و اقدامات در آن‌هم در ایران و هم در جهان تأثیرگذار است و هر خدمتی در قم مرجعی برای انعکاس و ارزیابی است.

وی با تقدیر از شهرداری قم در کادرسازی و مدیرپروری تصریح کرد: دانش فنی، اجرایی، برنامه‌ریزی برای فعالیت‌ها در جهان شهر و کلان‌شهر قم کار بزرگی است و آیندگان از تحولات قم و تربیت مدیران خوب از شهردار قم تقدیر خواهند کرد.

امام‌جمعه قم، با اشاره به وجود مشکلات در حوزه معماری و شهرسازی عنوان کرد: متأسفانه خلأهایی در شهرسازی و معماری وجود دارد و تغییرات غربی نیز سبب دشواری در معماری شده است و فاقد الگوی مناسبی در شهرسازی هستیم که در این شرایط افراط‌وتفریط به وجود می‌آید.

وی با تأکید بر اینکه تقابل سنت و مدرنیته مشکل‌ساز می‌شود، مطرح کرد: هیئت اندیشه ورزی با حضور اساتید و دانشجویان متخصص دانشگاهی، مدیران، افراد آزاد مردمی، حوزویان و معماران برای تبیین سند معماری تشکیل شود و قم می‌تواند پایلوت این موضوع باشد و خروجی آن به الگویی برای کشور تبدیل شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه نمی‌توان در این مسیر تحولات غربی را نادیده گرفت، یادآور شد: بسیاری از کارها نیاز به هزینه‌های خاصی هم ندارد و تنها نیازمند ایده است که معماری هم می‌تواند از مصادیق آن باشد.

وی با اعلام آمادگی برای همکاری با شهرداری قم در زمینه هوش مصنوعی اذعان کرد: هوش مصنوعی امروز علمی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و در اختیار ما نبوده و منتظر ماهم نخواهد ماند که در این زمینه با توجه به تشکیل دانشکده هوش مصنوعی در جامعه المصطفی، این آمادگی وجود دارد که با شهرداری برای تحقق شهر هوشمند همکاری‌ها انجام گیرد.

عضو فقهای شورای نگهبان خاطرنشان کرد: عدالتی که امروز شهرداری قم در مناطق مختلف ایجاد کرده منطق درستی داشته و همخوانی خوبی در بین مناطق ایجادشده است و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با فعالیت‌های شهرداری کاهش می‌یابد.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه کمک‌های مناسبی در سال‌های گذشته توسط شهرداری به مساجد انجام‌شده است، اظهار داشت: مساجد نباید برای اداره امورات روزمره خود وابسته به نهاد یا دولتی باشند و شهرداری در این زمینه می‌تواند با ایجاد برخی زیرساخت و ایجاد شور و نشاط در مساجد نقش ویژه‌ای داشته باشد.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.