بودجه متروی قم نصف شد

با وجود صدور مجوز ۲۵۰۰ میلیارد تومانی اوراق مشارکت پروژه مترو قم در سازمان شهرداری‌ها، سازمان برنامه‌وبودجه کشور کمتر از نیمی از این مبلغ را برای این کلان پروژه شهری قم برای سال ۱۴۰۳ در نظر گرفته که به‌هیچ‌عنوان جوابگوی حجم اجرایی پیش‌بینی‌شده برای مترو قم نیست.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بودجه متروی قم نصف شد
شناسه : 82849 | انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمدرضا انگشت‌باف مدیرعامل سازمان قطار شهری قم اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام‌شده در واپسین روزهای سال ۱۴۰۲ سازمان برنامه‌وبودجه کشور تنها مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال برای انتشار و فروش اوراق مشارکت مترو قم در سال ۱۴۰۳ را در نظر گرفته است.

وی، حجم کلان و هزینه‌های زیاد تکمیل خط یک مترو قم را یادآور شد و اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، بنا بر تکمیل فازهای اول و دوم خط یک مترو قم و همچنین انجام مقدمات آغاز خط دوم مترو قم از طریق هزینه‌کرد منابع این اوراق در سال ۱۴۰۳ بود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با تأکید بر لزوم تلاش متولیان امر و انجام رایزنی‌ها و پیگیری‌ها در سطوح عالی از دولت در جهت تحقق کامل و ۲۵ هزار میلیارد ریالی این منابع افزود: مبلغ فعلی به‌هیچ‌عنوان جوابگوی حجم اجرایی پیش‌بینی‌شده برای مترو قم نیست.

انگشت‌‌باف، اجرا و تکمیل پروژه خط یک مترو قم را در گرو تأمین منابع مالی و تحقق تعهدات دولتی در این پروژه دانست و تصریح کرد: تیم اجرایی و عملیات عمرانی پروژه با تلاش پیمانکار پروژه و همچنین سازمان قطار شهری قم در حال اجرای مراحل مختلف پروژه است و می‌بایست منابع مالی در نظر گرفته‌شده برای اجرای پروژه نیز محقق و در اختیار قرار گیرد.

وی، پیش‌بینی تکمیل خط یک مترو قم به شرط تأمین منابع را در افق ۳ تا ۴ ساله اعلام کرد و گفت: مصوبه امسال شورای اسلامی شهر قم اخذ سه هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت بود که در آذرماه با پیگیری‌های انجام‌شده در وزارت کشور مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد تومان قطعی و به‌منظور خرید واگن، تکمیل فاز دوم خط یک و انجام مقدمات خط دو متروی قم در نظر گرفته شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با تشریح پیگیری‌های متعدد برای تحقق منابع مالی پروژه و استفاده از ظرفیت‌های مختلف به این منظور اذعان کرد: طی جلساتی که از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی با مسئولین وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها داشتیم، مقرر شد دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای مترو شهر قم تثبیت شود که اگر این اتفاق قطعی و با تائید سازمان برنامه‌وبودجه کشور به اجرا برسد، منابع مناسبی برای کار در حوزه قطار شهری در سال آینده را برخوردار خواهیم بود.

نوشته های مشابه
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
توسعه هوشمندسازی ترافیکی در پردیسان
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.