برگزاری نشست تخصصی عکس در قم

نشست تخصصی عکس در حاشیه نمایشگاه «به سیاهی زغال، به سفیدی دود» با حضور «امیر نریمانی» مدرس عکاسی، مستندساز و پیشکسوت عکاسی در «گالری سرو» شهر قم برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری نشست تخصصی عکس در قم
شناسه : 82571 | انتشار : ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، نشست تخصصی عکس در حاشیه نمایشگاه «به سیاهی زغال، به سفیدی دود» با حضور «امیر نریمانی» مدرس عکاسی، مستندساز و پیشکسوت عکاسی در «گالری سرو» شهر قم برگزار شد.

 «نقد و بررسی مجموعه عکس‌های به نمایش درآمده در نمایشگاه مذکور»، «پیکربندی مجموعه عکس، قائده، اجرا و ارائه» و «پرسونال برندینگ (برندسازی شخصی) و تأثیر آن در اقتصاد عکاسی» در این نشست مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

امیر نریمانی در این نشست با تأکید بر اینکه عکاس باید در اثر ارائه شده، روایت اختصاصی خودش را داشته باشد، گفت: در هر رویدادی هر عکاسی می‌تواند بازگوکننده یک روایت از نگاه خود و بر اساس تجربیاتش باشد.

وی با بیان اینکه در حوزه عکاسی باید دنبال تفکر و روایتگری شخصی خودتان باشید، افزود: دو نوع روایتگری داریم، یک روایت از تأثیر جامعه به عکاس می‌آید و دیگری روایتی است که از تأثیر عکاس به جامعه می‌آید. 

وی خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه عکس، بیش‌تر تأثیر جامعه را بر عکاس مشاهده کردم، جامعه یک باور و دغدغه را در عکاس ایجاد کرده که برود و از این موضوع عکاسی کند.

این مدرس رشته عکاسی «ارائه کار» را نیز بخشی از کار یک عکاس دانست تا به وسیله آن بتواند با مخاطبان خود ارتباط درست بگیرد.

وی با بیان اینکه هر نمایشگاه نیازمند داشتن یک «کاتالوگ» است، تأکید کرد: جسارت ارزش‌افزوده دادن به مجموعه عکس خود را داشته باشید.

نریمانی با اشاره به ظرفیت و اثربخشی عکس مستند تصریح کرد: رسالت عکاس مستند، ایجاد «چرایی» در جامعه است. 

وی با بیان این که امروزه دنیای «اقتصاد عکاسی» نسبت به گذشته تغییر کرده است، اظهار کرد: لازم است که عکاس نحوه ارائه آثار خود را برای فروش فرا بگیرد و «برندسازی شخصی» کند. 

مؤلف کتاب عکس «من رئیس‌جمهور ایرانم» عکاسی را یک رسانه برشمرد و تصریح کرد: لازم است که آثار عکاس در معرض دید عموم مخاطبان قرار بگیرد.

وی درباره کتاب عکس «من رئیس‌جمهور ایرانم» گفت: این کتاب، مجموعه عکس مستند از نام‌نویسی نامزدان یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در اردیبهشت سال ۱۳۹۲ است. 

مدیرمسئول مجله تخصصی «عکاسی مستند» درباره این مجله تخصصی نیز گفت: تاکنون پنج شماره از این مجله منتشر شده و شماره ششم آن در فصل بهار سال ۱۴۰۳ به مخاطبان عرضه خواهد شد. 

امیر نریمانی، عکاس مستند و خبری، فارغ‌التحصیل دانشکده خبر تهران در رشته عکاسی خبری (۱۳۸۳) و روزنامه‌نگاری گرایش استراتژیک (۱۳۹۰) و دوره کارگردانی سینما در انجمن سینمای جوانان (۱۳۷۸) است. 

نریمانی متولد سال ۱۳۶۰، عضو انجمن عکاسان ایران و عضو انجمن صنفی عکاسان مطبوعاتی ایران می‌باشد و تاکنون سه نمایشگاه عکس انفرادی و ۱۰ نمایشگاه عکس گروهی داشته است.

در نمایشگاه عکس «به سیاهی زغال، به سفیدی دود» ۳۰ قطعه عکس از امیرمسعود عربشاهی از عکاسان استان قم، درباره یک کارگاه تولید زغال؛ در «نگارخانه سرو» شهر قم، واقع در میدان شهید دستغیب از ۴ تا ۱۷ اسفندماه جاری در معرض دید عموم قرار گرفته بود.  

عربشاهی، متولد ۱۳۶۴، مدرس دانشگاه، عضو هیئت مدیره انجمن عکاسان قم و عضو انجمن عکاسان ایران است و آثار او علاوه بر جشنواره‌های عکس داخلی، در چندین جشنواره خارجی نیز جوایزی را کسب کرده است.

خبرنگار و عکاس: عباس منجمی گیلانی

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.