نقش محوری شهرداری قم در مناسبت‌ها/ لزوم ارتقای زیرساخت‌های اقامتی در جمکران

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به نقش محوری شهرداری قم در برگزاری مراسم و مناسبت‌ها گفت: ارتقای سطح خدمات‌رسانی در محدوده مسجد مقدس جمکران می‌تواند در رفع مشکل زیرساخت‌های اقامتی قم مؤثر باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نقش محوری شهرداری قم در مناسبت‌ها/ لزوم ارتقای زیرساخت‌های اقامتی در جمکران
شناسه : 82065 | انتشار : ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی متقیان در ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم که در مسجد مقدس جمکران برپا شده و در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به موقعیت ممتاز مسجد مقدس جمکران در شهر قم و ارتباط مستقیم ترافیکی این مسجد با حرم مطهر و مرکز شهر مقدس قم، نیازمند زیرساخت‌های اسکان، حمل‌ونقل و سایر فضاهای زائر در این محدوده هستیم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مختلفی به این منظور در دو دهه گذشته انجام‌شده است، مطرح کرد: با توجه به حجم مسافرین و افزایش زائرین به‌صورت هرساله، مراسم نیمه شعبان قم یک برنامه ملی و بین‌المللی است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم بابیان اینکه دستگاه‌های ملی نیز باید نگاه ویژه‌ای به محدوده مسجد مقدس جمکران داشته باشند، عنوان کرد: این نگاه می‌تواند در قالب طرح جامع اطراف مسجد مقدس جمکران باشد.

وی با اشاره به اینکه طرح تفصیلی منطقه جمکران باید توسط مراجع ذی‌ربط بررسی و مصوب شود، خاطرنشان کرد: مسجد مقدس جمکران می‌تواند به‌عنوان مرکز زیرساخت‌های اقامتی شهر قم شکل بگیرد.

متقیان اضافه کرد: با توجه به اینکه اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) بافت فرسوده و زمین‌ها قیمت بالایی دارند، بافت اطراف مسجد مقدس جمکران ظرفیت مطلوبی برای افزایش ساخت‌وساز هتل‌ها است.

وی با بیان اینکه بحث تأمین اعتبار برای حلقه ترافیکی جنوب شرقی قم از اهمیت بسیاری برخوردار است، تصریح کرد: زیرسازی این محور ترافیکی در سال ۹۲ انجام شد ولی هنوز به سرانجام نرسیده است.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اینکه اتصال این محور ترافیکی به بلوار قبله می‌تواند مسیر تردد زائرین را تسهیل کند، یادآور شد: بزرگ‌ترین راه برون‌رفت قم در حوزه کمبود فضای اقامتی می‌تواند اطراف مسجد مقدس جمکران شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه برای تحقق این موضوع نیازمند تأمین اعتبار مسئولین کشوری هستیم، ابراز کرد: مسئولین استانی نیز باید در مسیر تحقق این هدف تلاش کنند.

متقیان با اشاره به اینکه یکی از دستگاه‌های محوری در مناسبات مختلف، شهرداری است، بیان کرد: شهرداری قم به هرساله امکانات بیش‌تری را پای‌کار آورده و از فنّاوری‌های نوین‌تری استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه در عرصه حمل‌ونقل شاهد تسهیل تردد مردم هستیم، اظهار کرد: در عرصه خدمات شهری نیز اقدامات بسیاری صورت گرفته و تلاش‌ها بر این بوده است که آراستگی محیطی برای نیمه شعبان شکل بگیرد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به اینکه مناطق هشتگانه شهری نیز مسئولیت آماده‌سازی و مدیریت پارکینگ‌ها را بر عهده داشتند، مطرح کرد: این اقدام موجب شده است تا مدیریت به‌صورت جامع‌تر انجام شود.

وی اضافه کرد: نیازمندیم زیرساخت‌های مسجد مقدس جمکران به‌صورت دائمی تهیه شود تا بتوانیم با استفاده از ظرفیت‌های استانی جشن‌های نیمه شعبان را برگزار کنیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.