افزایش ۲۰ درصدی نیروهای آتش‌نشانی در جشن نیمه شعبان

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: سال گذشته حدود ۵۰۰ نفر و امسال با نیروهای داوطلب حدود ۲۰ درصد افزایش نیرو و خودرو در جشن نیمه شعبان داشته‌ایم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
افزایش ۲۰ درصدی نیروهای آتش‌نشانی در جشن نیمه شعبان
شناسه : 82022 | انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی زندیه در ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر شهرداری قم که در مسجد مقدس جمکران برپا شده و در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: مطابق سنوات گذشته امسال نیز تدابیر لازم و ویژه‌ای برای مسجد مقدس جمکران و هسته مرکزی شهر دیده است.

وی با اشاره به اینکه از شهرهای اراک و تهران نیز نیروهای آتش‌نشان فراخوان شده‌اند، مطرح کرد: ۳۰ دستگاه خودروی سنگین، نیمه سنگین، سواری و موتور از تهران و ۵ دستگاه از اراک درحال خدمت‌رسانی هستند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اضافه کرد: سازمان آتش نشانی قم نیز با ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات در ۶۵ محدوده مسجد مقدس جمکران و ۷۰ دستگاه خودرو و موتور سیکلت در داخل شهر مستقر شده است.

وی با بیان اینکه ایمنی موکب‌های سطح شهر و بلوار پیامبر اعظم(ص) از اهمیت بسیاری برخوردار است، عنوان کرد: بازدیدهای ایمنی در این راستا از روزهای گذشته آغاز و توصیه‌های لازم انجام شده است.

زندیه با اشاره به اینکه سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم حدود ۲۵۰ کپسول آتش‌نشانی را در اختیار موکب‌ها قرار داده است، خاطرنشان کرد: همچنین با استفاده از ۱۲ دستگاه دوربین حرارتی، مباحث گاز گرفتگی در چادرها را شناسایی می‌کنیم.

وی با بیان اینکه همچنین از دستگاه‌های گاز سنج نیز به منظور شناسایی نشت گاز استفاده می‌شود، تصریح کرد: با انجام اقدامات آموزشی ۲۰ آتش نشان داوطلب خانم را در قسمت خواهران داخل مسجد مقدس جمکران مستقر کردیم.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اینکه تاکنون حادثه‌ای نداشته‌ایم، یادآور شد: در مجموع ۷۰ آتش نشان از شهرهای مختلف و ۵۰۰ آتش نشان شهر قم در آماده باش کامل قرار دارند.

وی با بیان اینکه قم به دو منطقه عملیاتی جمکران و داخل شهر تقسیم شده است، ابراز کرد: باتوجه به پیشبینی‌های هواشناسی درصورت بارش برف و باران، تدابیر امنیتی برای محل‌های اسکان مسقف نیز اندیشیده شده است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.