بهسازی بوستان دانشجو در منطقه ۳ قم

مدیر منطقه سه شهرداری قم از بهسازی بوستان دانشجو در بلوار شهید خداکرم خبر داد و گفت: گیاهان پوششی این بوستان جمع‌آوری شده و از گیاهان درختی و درختچه‌ای میوه یا گل محمدی استفاده شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بهسازی بوستان دانشجو در منطقه ۳ قم
شناسه : 81705 | انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد روحانی وزیری با اشاره به بهسازی بوستان دانشجو با مساحت ۴۱ هزار و ۹۵۳ مترمربع واقع در حاشیه بلوار شهید خداکرم در منطقه سه اظهار داشت: بلوار شهید خداکرم یکی از ورودی‌های شهر قم و همچنین وجود مراکز اداری و علمی ازجمله پردیس دانشگاه تهران، دانشگاه صنعتی قم، اداره‌کل تعاون استان، مجتمع ورزشی کارگران استان، پزشکی قانونی استان و سایر مراکز دولتی و خصوصی در این محدوده، توجه به سیما و منظر شهری در این بلوار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی، محدودیت‌های توسعه و بهسازی فضای سبز در این بلوار را مورد توجه قرار داد و گفت: به دلیل محدودیت‌های عرصه ازجمله کیفیت پایین خاک عرصه، زهکشی نامناسب عرصه، بالابودن آب‌های زیرسطحی و محدودیت منابع آب، سبب محدود شدن دامنه انتخاب گونه‌های گیاهی شده است.

مدیر منطقه سه شهرداری قم خاطرنشان کرد: با توجه به تمام این موارد و اهمیت بوستان دانشجو، بهسازی فضای سبز عرصه این بوستان با رویکرد بهینه‌سازی و مدیریت بهتر منابع آب در دسترس، افزایش حجم سبز، افزایش زیبایی منظر در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه تا حد ممکن تلاش شد که گیاهان پوششی جمع‌آوری و از گیاهان درختی و درختچه‌ای میوه یا گل محمدی در باز کاشت عرصه استفاده شود، افزود: با توجه به مراکز علمی در حاشیه بوستان و ضرورت توجه ویژه به سیما و منظر این محدوده و استفاده دانشجویان از این مجموعه، تلاش شد که تا حد ممکن زیبایی عرصه نیز مدنظر باشد تا سبب رضایت شهروندان و مراجعین قرار گیرد.

به گفته روحانی وزیری، بهسازی بوستان دانشجو به مدت ۲ ماه و با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲ میلیارد ریال انجام شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.