۸۰ درصد نیروهای گردشگری قم خروج کردند/ سه هتل ۵ ستاره تکمیل شود

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی قم با اشاره به مشکل کمبود نیروی انسانی در حوزه گردشگری استان، به خروج ۸۰ درصد نیروهای گردشگری در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: سه هتل ۵ ستاره در دست احداث در استان وجود دارد که با توجه به عدم پرداخت اعتبارات، نیمه‌کاره مانده اما با حمایت مسئولان می‌تواند تا سال آینده به ظرفیت گردشگری قم اضافه شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۸۰ درصد نیروهای گردشگری قم خروج کردند/ سه هتل ۵ ستاره تکمیل شود
شناسه : 81668 | انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، سید محسن قریشی‌زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به ظرفیت گردشگری قم به عنوان نگینی در قلب ایران اظهار داشت: قم با وجود بارگاه کریمه اهل‌بیت(س) و آثار تاریخی و فرهنگی از جمله مسجد جامع و کاروانسرهای متعدد می‌تواند قطب گردشگری در کشور باشد.

وی تصریح کرد: قم یکی از مقاصد مهم در حوزه گردشگری زیارتی و سلامت است و ظرفیت تبدیل‌شدن به قطب گردشگری کشور را دارد.

این فعال عرصه گردشگری عنوان کرد: قم، دارای جاذبه های گردشگری زیادی همچون تنوع اقلیمی و بکر و منحصر به فرد است و یکی از موضوعات مهم قم گردشگری زیارتی به شمار می‌رود.

وی بیان کرد:قم جایگاه مهمی در گردشگری زیارتی دارد و حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) و مسجد مقدس جمکران به عنوان دو قطب معنوی سالانه میزبان میلیون‌ها زائر از ایران و سراسر جهان است.

قریشی‌زاده تصریح کرد:همچنین وجود امامزادگان واجب‌التعظیم و امامزاده موسی مبرقع فرزند بلافصل امام جواد نیز از ظرفیت‌های زیارتی قم به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: گردشگری سلامت بخش مهمی از جاذبه‌های گردشگری قم است که گمنام مانده و شناخته شده نیست، قم با توجه به وجود آب‌و هوای گرم و خشک و وجود مراکز درمانی مجهز یکی از مقاصد مهم در گردشگری سلامت شناخته می‌شود.

نماینده مدیرکل در کمیته فنی سازمان میراث فرهنگی استان قم گفت: شهر قم‌ دارای سه ویژگی مهم است که مراکز درمانی و بیمارستان‌های تخصصی و فوق تخصصی و حضور پزشکان متخصص و آب و هوای مناسب و شرایط ایده آل در روند درمان در قم قابل توجه است.

وی افزود: بُعد دیگر گردشگری قم در حوزه تاریخی است، در این راستا قم با قدمتی طولانی دارای با آثار تاریخی و فرهنگی ارزشمند از جمله مسجد جامع عتیق و بازار کهنه و تپه قلی درویش بیش از ۷ هزار قدمت و کاروانسرهای متعدد که هر یک گنجینه ای از فرهنگ و تاریخ ایران را به نمایش می‌گذارد.

خروج ۸۰ درصد نیروهای فعال صنعت گردشگری قم/ سه هتل ۵ ستاره تکمیل شود

قریشی‌زاده بیان کرد: باید ظرفیت‌های استان قم که تاریخی و سلامت و زیارت است مورد توجه گردشگران و مسافران و برنامه‌ریزان باشد.

نماینده مدیرکل در کمیته فنی سازمان میراث فرهنگی استان قم عنوان کرد: آثار باستانی و تاریخی از دوره‌های اسلامی و کاروانسراها و قله‌های تاریخی و گردشگری طبیعت قم و مراکز منحصر به فرد طبیعت بکر ظرفیت بسیار خوبی است که نباید مغفول بماند.

وی تصریح کرد: در زمینه گردشگری طبیعت قم، کویر ابوزید آباد و و دریاچه نمک و حوض سلطان و منطقه حفاظت شده پلنگ‌دره برای علاقه‌مندان طبیعت فرصت مناسبی است.

قریشی‌زاده با اشاره به راهکارهایی برای توسعه توریست، اظهار داشت: برگزاری تورهای گردشگری و جشنواره‌های فرهنگی از جمله راهکارها برای جذب گردشگر به قم است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد و توسعه مراکز اقامتی و رفاهی و بهبود سیستم حمل‌ونقل برای توسعه استان قابل توجه است، معرفی جاذبه‌های تاریخی و استان در رسانه‌ها باید مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده مدیرکل در کمیته فنی سازمان میراث فرهنگی استان قم گفت: برگزاری تورهای گردشگری و جشنواره‌های فرهنگی و ارائه مشوق‌های سفر به گردشگران از جمله راهکارها برای جذب گردشگر به قم است.

وی در مورد اهمیت آئین میزبانی در حوزه گردشگری بیان کرد: تمامی فعالان حوزه گردشگری ملزم به کسب مهارت و توانمندی هستند، در این راستا افزایش دانش و مهارت و فعالیت گردشگری در قم از طریق کارگاه‌های تخصصی به ارتقای کیفیت خدمات گردشگران کمک می‌کند.

قریشی‌زاده عنوان کرد: تنوع بخشی به خدمات گردشگری و ارائه خدمات متنوع از جمله تورهای سلامت و طبیعت‌گردی و تورهای معنوی گردشگری و معرفی جاذبه‌های گردشگری توسعه زیرساخت‌های آن و ارائه خدمات باکیفیت به زائران و گردشگران برگزاری تورهای گردشگری مناسب با نیازهای مختلف ایجاد تسهیلات برای اقامت گردشگران ازجمله راهکار توسعه این صنعت در قم است.

وی تصریح کرد: توسعه گردشگری در قم می‌تواند به رونق اقتصادی و اشتغال زایی و حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و معرفی فرهنگ و تاریخ این استان به جهان کمک کند و می توان قم را به عنوان مقصد گردشگری به جهان معرفی کرد.

رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی قم گفت: همچنین برگزاری تورهای آشناسازی گردشگری برای خبرنگان استان مورد توجه است، آموزش و توانمندی و افزایش صنعت گردشگری در قم نیازمند آموزش‌های تخصصی است.

وی افزود: یکی از مشکلات جدی در حوزه گردشگری کمبود نیروهای گردشگری است به خصوص اینکه ۸۰ درصد نیروهای گردشگری استان در ایام کرونا به سراغ مشاغل دیگر رفتند.

مدیر شرکت خدمات مسافربری هوایی و زیارتی قریشی‌زاده، در مورد ظرفیت‌های اقامتی نیز بیان کرد: در جهت ارتقای زیرساخت‌های اقامتی درخواست ساخت ۱۰ هتل ۵ ستاره در قم را داده‌ایم.

وی عنوان کرد: سه هتل ۵ ستاره در دست اقدام داریم که با توجه به عدم پرداخت اعتبارات نیمه‌کاره مانده که با پرداخت اعتبارات حدود ۱ سال دیگر به ظرفیت گردشگری قم اضافه می‌شود.

قریشی‌زاده اظهار داشت: در جهت پذیرش زائران نیز مهمانسراهای سالنی در حال تأسیس است و در این باره سرمایه گذاران مشغول به کار شدند اما با مشکلات اداری و سازمانی مواجه اند با این حال درصدد هستیم پروژه را به اتمام برسانیم.

وی در مورد ضرورت احداث فرودگاه در قم گفت: ۸۰ درصد زائران قمی مسافران پروازهای زیارتی فرودگاه امام خمینی(ره) و شهید هاشمی‌نژاد هستند که به سمت شهرهای نجف و بغداد می‌روند.

وی به عنوان مؤسس اولین حرکت قطار از قم به کربلا عنوان کرد: بهترین ظرفیت را برای احداث فرودگاه بین‌المللی دارد که متأسفانه نیمه‌کاره مانده است.

این فعال حوزه گردشگری بیان کرد: قم ظرفیت بسیار بالایی دارد که با افتتاح فرودگاه قم این ظرفیت افزایش پیدا کرده و سبب اشتغال‌زایی برای ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر می‌شود.

وی اظهار داشت: مجتمع‌های تفریحی در قم در حال احداث است و مجتمع تفریحی مهر و ماه و پارک آب و تاب قم نیز یکی از ظرفیت‌های گردشگری در استان است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.