برنامه هفتمین روز جشنواره فیلم فجر در قم

«احمد»، «مجنون»، «آسمان غرب»، «رویا شهر»، «باغ کیانوش» و «دروغ‌های زیبا»، شش فیلمی هستند که در هفتمین روز جشنواره فیلم فجر در قم اکران می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برنامه هفتمین روز جشنواره فیلم فجر در قم
شناسه : 81392 | انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، هفتمین روز جشنواره فیلم فجر در قم با اکران شش فیلم «احمد»، «مجنون»، «آسمان غرب»، «رویا شهر»، «باغ کیانوش» و «دروغ‌های زیبا» در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱ در سینماهای ونوس، تربیت و بازار شهر دنبال می‌شود.

*مجنون

سینما تربیت در اولین سانس به استقبال «مجنون» می‌رود و اولین فیلم بلند سینمایی مهدی شامحمدی را روی پرده اکران می‌کند.

شامحمدی برای اولین بار در مقام کارگردانی، فیلم «مجنون» را درباره برادران شهید زین‌الدین و رزم‌آوران لشکر ۱۷ علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) در جزیره مجنون و عملیات بزرگ خیبر قاب گرفته است.

سجاد بابایی، حسام منظور، بهزاد خلج و شبنم قربانی بازیگران این فیلم هستند.

برنامه هفتمین روز جشنواره فیلم فجر در قم

*باغ کیانوش

تماشاگران سینما تربیت در سانس دوم این سینما به تماشای «باغ کیانوش» ساخته رضا کشاورز حداد می‌نشینند.

کشاورز حداد در ساخت اولین فیلم بلندش با نام «باغ کیانوش» از کتاب علی اصغر عزتی‌پاک اقتباس کرده و فیلمی ماجراجویانه با رگه‌هایی فانتزی به محوریت مخاطب کودک و نوجوان ساخته و راهی جشنواره فیلم فجر کرده است.

داستان رمان «باغ کیانوش» در زمان جنگ تحمیلی ایران و عراق در روستایی از توابع شهر همدان اتفاق می‌افتد. حمزه و عباس تصمیم می‌گیرند در روز جشن ازدواج پسر کیانوش به باغ او دستبرد بزنند. این ماجرا با سقوط یک هواپیمای بمب‌افکن عراقی در نزدیکی باغ هم‌زمان می‌شود. سقوط هواپیما و ورود خلبان آن به باغ کیانوش ماجراهای جالبی رقم می‌زند.

شهرام حقیقت‌دوست، علیرضا آرا، مجید پتکی، و عباس جمشیدی‌فر از بازیگران اصلی «باغ کیانوش» هستند.

برنامه هفتمین روز جشنواره فیلم فجر در قم

*احمد

اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در محل اصلی برگزاری جشنواره در سینما ونوس به تماشای «احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی می‌نشینند.

«احمد» سومین تجربه فیلمسازی امیرعباس رفیعی فیلمساز جوان سینمای ایران است که ۱۸ ساعت ابتدایی زلزله بم و حضور شهید احمد کاظمی در این حادثه را روایت می‌کند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «ساعتی پس از زلزله، احمد کاظمی وارد فرودگاه بم می‌شود.»

تینو صالحی، توماج دانش بهزادی، ساره رشیدی، مهیار شاپوری، عباس جلیل‌زاده، عماد درویشی، علی صادقی‌زاده، مریم ماهانی، زهرا مرادی‌زاده کرمانی، تصنیف حسینی، عرفان سروستانی، مینا شفیعی، سیدمحمد صفوی، آرین اویسی، احمد صمیمی، حسام ایمانی، حامد معالی مهربانی، کامبیز منصف، آرمان متین‌نیا، فاطمه حسینی، لیلا شیرمحمدی و مجید خوبان بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

برنامه هفتمین روز جشنواره فیلم فجر در قم

*دروغ‌های زیبا

دومین فیلمی که در هفتمین روز جشنواره برای هنرمندان و اصحاب رسانه در سینما ونوس به نمایش درمی‌آید، «دروغ‌های زیبا» ساخته مرتضی آتش‌زمزم است.

این فیلم محصول مشترک ایران و بنگلادش است و در دو شهر داکا و قاضی‌پور بنگلادش ضبط شده است. در خلاصه داستان یک خطی فیلم «دروغ‌های زیبا» که در بنگلادش با نام «فرشته» شناخته می‌شود، آمده است: «فرشته و همسرش امجد برای زندگی به سختی تلاش می‌کنند، آنها مجبور می‌شوند تصمیم سختی برای زندگی‌شان بگیرند.»

جایا احسن، شمون فاروق، سومان ریکیتا، سالم شاهد، ریکیتا ناندینی، شهیدالزمان سلیم، شاهد علی، شاهین میردها و جان پل سرمادیراس از بازیگران این فیلم هستند.

برنامه هفتمین روز جشنواره فیلم فجر در قم

*آسمان غرب

علاقه‌مندان به هنر هفتم در اولین سانس سینما بازار شهر به تماشای «آسمان غرب» ساخته محمد عسگری خواهند نشست.

عسگری در «آسمان غرب» گوشه‌ای از ایستادگی و دلاورمردی‌های شهید علی‌اکبر شیرودی، شهید حاج حسین همدانی و شهید حسین ادبیان را در کنار دیگر خلبانان هوانیروز ارتش و نیروهای مردمی که مانع از سقوط شهر سرپل ذهاب در التهابات یک ماه نخست جنگ در منطقه غرب کشور شدند، به تصویر می‌کشد.

میلاد کی‌مرام، امیرحسین آرمان، نادر فلاح، آرمین رحیمیان، کریم امینی، روح‌الله زمانی، تورج الوند و نسیم ادبی از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

برنامه پنجمین روز جشنواره فیلم فجر در قم/ «مجنون» به سینما ونوس می‌آید برنامه هفتمین روز جشنواره فیلم فجر در قم

*رویا شهر

سینما بازار شهر در دومین سانس خود پذیرای تماشاگران انیمیشن جذاب «رویا شهر» به کارگردانی ‌محسن عنایتی خواهد بود که ساخت انیمیشن «بنیامین» را در کارنامه دارد.

این انیمیشن داستان ماجراجویانه پسربچه‌ای به نام آرات است که تصمیم دارد شهرش را از نابودی نجات دهد و قهرمان «رویاشهر» شود، در این مسیر «پاشا» دوست بامزه و بانمکش و «تامارا» دختر باهوش و زیرک داستان هم همراهان او هستند.

نام امیر هوشنگ زند همچون انیمیشن «بنیامین» به عنوان سرپرست گویندگان «رویا شهر» به چشم می‌خورد و منوچهر زنده‌دل، لیلا کوهسار، میرطاهر مظلومی، آرزو آفری، ابراهیم شفیعی و اردشیر منظم از صداپیشگان این انیمیشن سینمایی هستند.

برنامه هفتمین روز جشنواره فیلم فجر در قم

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
بیمارستان‌های قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.