برنامه چهارمین روز جشنواره فیلم فجر در قم/ «احمد» مهمان جشنواره می‌شود

در حالی چهارمین روز جشنواره فیلم فجر در قم با اکران شش فیلم دنبال می‌شود که دو فیلم مهم «آسمان غرب» به محوریت شهید شیرودی و «احمد» با موضوع شهید احمد کاظمی روی پرده می‌رود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برنامه چهارمین روز جشنواره فیلم فجر در قم/ «احمد» مهمان جشنواره می‌شود
شناسه : 81194 | انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، چهارمین روز جشنواره فیلم فجر در قم با اکران شش فیلم «آسمان غرب»، «احمد»، «آبی روشن»، «نبودنت»، «بهشت تبهکاران» و «شکار حلزون» در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱ در سینماهای ونوس، تربیت و بازار شهر دنبال می‌شود.

*آسمان غرب

اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه در اولین سانس سینما ونوس به تماشای «آسمان غرب» خواهند نشست.

محمد عسگری که کارشناسی هنر‌های دراماتیک از دانشکده هنر و معماری تهران دارد و سال‌ها به عنوان دستیار و برنامه‌ریز و بازیگر در پروژه‌های متعدد سینمایی و هنری خاک صحنه خورده، سال گذشته نخستین فیلم بلند داستانی خود با نام «اتاقک گلی» را با مشاوره استادش مجید مجیدی قاب گرفت و به جشنواره چهل‌ویکم فرستاد.

فیلمی که برای او حسابی خوش‌یمن بود و دو سیمرغ بهترین کارگردان فیلم اول و بهترین کارگردان بین‌الملل در بخش مقاومت را شکار کرد و جایزه ویژه هیئت داوران جشنواره را نیز به ویترین افتخاراتش اضافه کرد.

حالا عسگری در دومین تجربه سینمایی خود به سراغ قهرمانی دیگر از جنس مردم رفته و این فیلم را با محوریت خلبان شهید علی اکبر شیرودی در آغازین روزهای جنگ جلوی دوربین برده است.

«آسمان غرب» گوشه‌ای از ایستادگی و دلاورمردی‌های شهید علی‌اکبر شیرودی، شهید حاج حسین همدانی و شهید حسین ادبیان را در کنار دیگر خلبانان هوانیروز ارتش و نیروهای مردمی که مانع از سقوط شهر سرپل ذهاب در التهابات یک ماه نخست جنگ در منطقه غرب کشور شدند، روایت می‌کند.

میلاد کی‌مرام، امیرحسین آرمان، نادر فلاح، آرمین رحیمیان، کریم امینی، روح‌الله زمانی، تورج الوند و نسیم ادبی از جمله بازیگرانی هستند که در «آسمان غرب» نقش‌آفرینی می‌کنند.

پیش از این در اواسط دهه هفتاد براساس زندگی شهید شیرودی سریالی با عنوان «سیمرغ» به کارگردانی حسین قاسمی‌جامی تولید شد که در این سریال محمد جوزانی نقش شهید شیرودی را بازی می‌کرد اما این بار میلاد کی‌مرام در قامت نقش شهید شیرودی ظاهر شده است.

«آسمان غرب» محصول بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی سوره با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

برنامه چهارمین روز جشنواره فیلم فجر در قم/ «احمد» مهمان جشنواره می‌شود

*آبی روشن

«آبی روشن» به کارگردانی بابک خواجه پاشا در دومین سانس سینما ونوس به روی پرده می‌رود.

«آبی روشن» دومین فیلم بلند خواجه پاشا بعد از تجربه ساخت «در آغوش درخت» است که سال گذشته با آن در جشنواره حاضر بود و برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه شد.

این فیلم به موضوع مردی تبریزی می‌پردازد که با مشکلاتی مواجه است و نقش این کاراکتر را مهران احمدی بازی می‌کند. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: کشف یک فیروزه‌ی کمیاب زندگی یونس که صاحب معدن، معتمد و بزرگ شهر است را وارد مسیر مخاطره‌آمیزی می‌کند.

مهران احمدی، مهران غفوریان، سارا حاتمی، مرتضی امینی‌تبار، روح‌الله زمانی، علی‌اکبر اصانلو، کاظم هژیرآزاد و سامان مهکویه در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

برنامه چهارمین روز جشنواره فیلم فجر در قم/ «احمد» مهمان جشنواره می‌شود

*نبودنت

روز چهارم در پردیس سینمایی بازار شهر با اکران فیلم «نبودنت» به کارگردانی کاوه سجادی حسینی آغاز می‌شود.

این فیلم درامی اجتماعی است و قصه‌ای عاشقانه و زنانه با موضوع مهاجرت دارد. داستان این فیلم درباره زنی به نام مرضیه است که چندسالی به انتظار همسر خود نشسته ولی همسرش توان بازگشت به خانه را ندارد.

سحر دولتشاهی، امیرآقایی، آزاده صمدی، فرید سجادی حسینی، رضا بهبودی، علیرضا ثانی‌فر و شیوا سرمست بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

برنامه چهارمین روز جشنواره فیلم فجر در قم/ «احمد» مهمان جشنواره می‌شود

*احمد

مخاطبان پردیس سینمایی بازار شهر در سانس دوم به تماشای «احمد» به کارگردانی امیرعباس ربیعی می‌نشینند.

«احمد» سومین تجربه فیلمسازی امیرعباس رفیعی فیلمساز جوان سینمای ایران است. او در نخستین تجربه فیلمسازی‌اش چهارسال قبل با «لباس شخصی» به جشنواره فجر آمد که هنوز هم اکران عمومی نشده است.

فیلمی که پشت‌اش به حمایت سازمان هنری رسانه‌ای اوج گرم بود و نگاهی به عملکرد حزب توده ایران در سال‌های ابتدایی انقلاب داشت و شخصیت‌هایی چون نورالدین کیانوری و احسان طبری به تصویر می‌کشید و با واکنش مثبت منتقدان مواجه شد.

ربیعی دو سال قبل در دومین تجربه فیلمسازی خود بازهم سراغ یک روایت واقعی از سال‌های آغازین انقلاب رفت و ماجرای نفوذ منافقین به حزب جمهوری اسلامی تابستان ملتهب سال ۱۳۶۰ و ترور شهید آیت‌الله بهشتی و یارانش را به تصویر کشید.

او حالا امسال با «احمد» راهی جشنواره چهل‌ودوم فیلم فجر شده و در سومین تجربه فیلمسازی‌اش از ۱۸ ساعت ابتدایی زلزله بم و حضور شهید احمد کاظمی روایت می‌کند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «ساعتی پس از زلزله، احمد کاظمی وارد فرودگاه بم می‌شود…».

تینو صالحی، توماج دانش بهزادی، ساره رشیدی، مهیار شاپوری، عباس جلیل‌زاده، عماد درویشی، علی صادقی‌زاده، مریم ماهانی، زهرا مرادی‌زاده کرمانی، تصنیف حسینی، عرفان سروستانی، مینا شفیعی، سیدمحمد صفوی، آرین اویسی، احمد صمیمی، حسام ایمانی، حامد معالی مهربانی، کامبیز منصف، آرمان متین‌نیا، فاطمه حسینی، لیلا شیرمحمدی و مجید خوبان بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

برنامه چهارمین روز جشنواره فیلم فجر در قم/ «احمد» مهمان جشنواره می‌شود

*بهشت تبهکاران

اولین فیلمی که مخاطبان سینما تربیت در چهارمین روز جشنواره به تماشا می‌نشینند، «بهشت تبهکاران» مسعود جعفری جوزانی است.

«بهشت تبهکاران» نهمین فیلم بلند سینمایی جعفری جوزانی که روایتگر قصه‌ای در زمان ملی شدن صنعت نفت در سال ۱۳۲۹ است. سالی که احمد دهقان نماینده مجلس، روزنامه‌نگار و مدیر تئاتر «نصر» توسط حسن جعفری در خیابان لاله‌زار تهران به قتل می‌رسد.

امیرحسین آرمان، لادن مستوفی، سحر جعفری جوزانی، پژمان بازغی، حمید گودرزی، رضا یزدانی، بهنام تشکر، هومن برق‌ نورد، حسام منظور، رضا شفیعی‌ جم، فریبا متخصص، فخرالدین صدیق شریف، اسماعیل خلج، علیرضا جلالی ‌تبار، محمدرضا هاشمی، سهیل برخورداری، حمید متقی، فتح‌الله جعفری جوزانی، مهدی مهریار و جواد طوسی در این فیلم نقش‌آفرینی می‌کنند.

برنامه چهارمین روز جشنواره فیلم فجر در قم/ «احمد» مهمان جشنواره می‌شود

*شکار حلزون

چهارمین شب جشنواره با اکران فیلم سینمایی «شکار حلزون» به کارگردانی محسن جسور در سینما تربیت به پایان خواهد رسید.

سینما ونوس قم در اولین سانس خود پذیرای اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه برای نمایش فیلم «شکار حلزون» به کارگردانی محسن جسور می‌شود.

این فیلم روایتگر قصه مینو، زن جوان سرپرست خانواده‌ای است که برای تأمین معاش در یک شرکت خدماتی و نظافتی مشغول به کار است‌. او با پیشنهاد شغل پرستاری از پدر یک جوان مواجه می‌شود که شرط پذیرفتن این شغل با حقوق مناسب، جاری شدن صیغه محرمیت میان آن‌هاست.

حسین پاکدل، فرناز زوفا، محمد رسول صفری، مسعودرضا عجمی، رابعه مدنی، یاسمن ترابی، علی‌اکبر قاضی نظام، امیرعلی سخایی، میثم محمدی و زنده‌یاد حسام محمودی بازیگران «شکار حلزون» هستند.

برنامه چهارمین روز جشنواره فیلم فجر در قم/ «احمد» مهمان جشنواره می‌شود

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
بیمارستان‌های قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.