فیلمساز قمی با «پرویز خان» به جشنواره فجر رفت

فیلم سینمایی «پرویز خان» به کارگردانی علی ثقفی از فیلمسازان قم در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
فیلمساز قمی با «پرویز خان» به جشنواره فجر رفت
شناسه : 80880 | انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، علی ثقفی از فیلمسازان استان قم امسال با «پرویز خان» راهی چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر شده است.

ثقفی از دانش‌آموختگان انجمن هنرهای نمایشی قم است و در اواخر دهه هفتاد و بویژه دهه هشتاد در تئاترهای قم بازیگری و کارگردانی می‌کرد.

او در دهه هشتاد در چند نمایش از جمله «واقعه در واقعه»، «انتظار خورشید» و «پروانه در آتش» به عنوان بازیگر حضور داشت و «روزگار طولانی تنهایی» و «ایستاده‌ها سر سوراخ سوپ‌خوری» را در قم کارگردانی کرد.

این هنرمند قمی در اوایل دهه نود نمایش «ایستاده‌ها سر سوراخ سوپ‌خوری» را با بازی نوید محمدزاده، مجید امیری و مهدی صباغی روی صحنه «تئاتر شهر» تهران برد.

از تجارب فیلمسازی ثقفی می‌توان به ساخت چند فیلم کوتاه «فشار خون»، «مادر» و «خون‌گرم» اشاره کرد. او در اولین ساخته بلند سینمایی خود با حمایت سازمان هنری‌ رسانه‌ای اوج، برشی از زندگی پرویز دهداری معلم بزرگ اخلاق فوتبال ایران را با عنوان «پرویز خان» به تصویر کشیده است.

مریم سعادت، خسرو احمدی، حمیدرضا پگاه، بهنام تشکر، علی باقری، المیرا دهقانی، مهدی قربانی، یاسین مسعودی، محمد صادق ملک، نیما نادری، روزبه رئوفی، یدالله شادمانی، مهدی فریضه، منوچهر علیپور، امیر دانشجو، سید ابوالفضل موسوی، نصیر ساکی، امیرمهدی کوشکی، اسکندر کوتی و علی فرحناک از دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

فیلم سینمایی «پرویز خان» در چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم در سه سانس به روی پرده می‌رود. این فیلم امروز دوشنبه ۱۶ بهمن ساعت ۲۱ در پردیس سینمایی بازار شهر اکران می‌شود.

همچنین مخاطبان سینما ونوس در روز جمعه ۲۰ بهمن به تماشای «پرویز خان» خواهند نشست و در سینما تربیت نیز در روز شنبه ۲۱ بهمن از ساعت ۲۱ به روی پرده می‌رود.

خاطرنشان می‌شود فیلم‌های چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم از ۱۶ تا ۲۲ بهمن‌ماه در سینماهای ونوس، تربیت و بازار شهر در دو سانس ۱۸:۳۰ و ۲۱ به نمایش درمی‌آید.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
بیمارستان‌های قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.