برگزاری جلسات هفتگی برای رفع مشکلات محلات قم/ مردم ناظر خدمات شهرداری هستند

شهردار قم با بیان اینکه جای کار بسیاری در قم وجود دارد، گفت: به‌صورت هفتگی جلساتی برای مشکلات محلات قم برگزار می‌شود و به دنبال رفع این مشکلات هستیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برگزاری جلسات هفتگی برای رفع مشکلات محلات قم/ مردم ناظر خدمات شهرداری هستند
شناسه : 80616 | انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در نشست هم‌اندیشی با منتخب مدیران رسانه‌های استان و برخی صاحب‌نظران حوزه خبر و اطلاع‌رسانی که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: انگیزه اصلی برگزاری این جلسات، طبق فرمایش مقام معظم رهبری جهاد تبیین است.

وی با اشاره به اینکه خدمات شهری در سفره مردم مشخص خواهد شد، مطرح کرد: مردم از طریق‌های مختلف بر کار شهرداری نظارت دارند.

شهردار قم با بیان اینکه بحث جهاد تبیین رسانه محور است، عنوان کرد: در دنیای امروز رسانه محور زندگی مردم است و اطلاع‌رسانی می‌تواند تأثیر بسیاری داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید سرمایه‌های اجتماعی تقویت شود، خاطرنشان کرد: در این جلسات به‌عنوان تبیین موضوع هستیم تا امید در جامعه افزایش پیدا کند.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه جای کار بسیاری در قم وجود دارد، تصریح کرد: به‌صورت هفتگی جلساتی برای مشکلات محلات قم برگزار می‌شود و به دنبال رفع این مشکلات هستیم.

وی تلاش‌های شهرداری را حرکت با برنامه محوری دانست و یادآور شد: اقدامات اجرایی سختی‌های خاص خود را دارد که با انسجام میان مدیران شهری به دنبال پیشبرد اهداف هستیم.

شهردار قم با بیان اینکه وحدت خوبی در شهر وجود دارد، ابراز کرد: با اختلاف‌نظر دچار حاشیه نخواهیم شد چراکه فرصت‌ها از دست خواهد رفت.

وی با اشاره به اینکه در برنامه نخست، برنامه‌ها و اقدامات با رویکرد سخت‌افزاری بودند، مطرح کرد: امروز از این برنامه‌ها عبور کرده و به دنبال برنامه‌های نرم‌افزاری هستیم.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه نیازمند مدیریت یکپارچه شهری هستیم، اظهار داشت: بیش از ۲۰ ارگان برای شهر تصمیم می‌گیرند و بدون مدیریت واحد نمی‌توانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه متروی قم از ابتدای فعالیت چند مشکل اساسی داشته است، اذعان کرد: قرارداد مقطوع یکی از مشکلاتی بوده است که پیمانکار را با مشکل کمبود بودجه مواجه کرده است.

شهردار قم با بیان اینکه امروز ۶ کیلومتر از مترو آماده‌شده است، عنوان کرد: امروز تنها مشکل ما تأمین واگن است و تأمین واگن بر عهده شهرداری نیست بلکه وزارت کشور باید واگن‌ها را تهیه کند.

وی با اشاره به اینکه تلاش‌هایی برای دریافت واگن از مشهد داشته‌ایم، خاطرنشان کرد: اگر واگن از مشهد تأمین نشود، حداقل ظرف ۸ ماه آینده واگن‌های قم از شرکت پوژن خواهد رسید.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه تلاش داریم موضوعات مختلف شهری را در کنار هم به پیش ببریم، تصریح کرد: برخی انتقادها به مباحث فرهنگی مطرح است، درحالی‌که شهرداری تنها مجموعه متولی فرهنگ در سطح شهر نیست.

وی با اشاره به اینکه تمام بودجه فرهنگی شهرداری برای سال آینده ۴۵۰ میلیارد تومان است، یادآور شد: این مبلغ حدود ۳.۵ درصد بودجه شهر را شامل می‌شود.

شهردار قم در پایان تأکید کرد: امیدواریم با اقدامات انجام شده امید را در جامعه تقویت کرده و ضعف‌ها را برطرف کنیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.