تلاش برای تملک مغازه‌های قبرستان نو

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با اشاره به تملک واحدهای تجاری قبرستان نو تا پایان سال گفت: در حال حاضر روند پروژه ساماندهی قبرستان نو مثبت بوده و بازسازی فضاهای مخروبه و ایجاد کارکردهای فرهنگی از اهداف مهم این پروژه است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش برای تملک مغازه‌های قبرستان نو
شناسه : 80602 | انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد توکلی‌مقدم با اشاره به نابسامانی‌های مجموعه قبرستان نو و خیابان امیرکبیر که سبب ضرورت اجرای طرح ساماندهی این محدوده شد، اظهار کرد: تملک ۱۳۲ مغازه قبرستان نو در دستور کار بوده و مجموعه ۵ هکتاری قبرستان نو به باغ مزار تبدیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: شکل‌گیری باغ مزار علاوه بر اینکه باعث بهبود فضای سبز اطراف حرم مطهر شده، تا حدودی نیز کمبود فضای سبز در هسته مرکزی را برطرف می‌کند.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری قم با بیان اینکه خیابان فیض شهر اصفهان نمونه مشابه و الگوی موفق در اجرای این پروژه است، خاطرنشان کرد: بازسازی و یا تخریب فضاهای مخروبه در این قبرستان و ایجاد کارکردهای فرهنگی در این فضا، از مهم‌ترین اهداف این طرح است.

وی با تأکید بر اینکه طرح بهسازی قبرستان نو از جمله پنج طرحی محسوب می‌شود که تفاهم‌نامه اجرای آن بین شهرداری قم و اداره کل راه و شهرسازی منعقد شده است، اضافه کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه برای تملک این طرح از ظرفیت مجموعه اراضی ۴۸ هکتاری پردیسان استفاده می‌شود.

توکلی‌مقدم ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از مغازه‌های تجاری قبرستان نو تملک شده و تا پایان سال جاری تکمیل و به پایان می‌رسد.

وی، ساماندهی وضعیت خیابان اراک و انتقال واحدهای خدمات خودرویی از مقابل حرم مطهر را از مزیت‌های اجرای این طرح دانست و گفت: وظیفه شهرداری نگهداشت و زیباسازی شهر و حفظ و حراست از بقعه‌ها بر عهده سازمان اوقاف و امور خیریه است که می‌تواند در اجرای این پروژه مشارکت داشته باشد.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.