ضرورت مشارکت تمام دستگاه‌های استان قم در فرهنگ‌سازی مدیریت پسماند

رئیس کارگروه مدیریت پسماند استان قم، حضور دستگاه‌ها و نهادهای استانی را در راستای ایجاد برنامه جامع و مشترک در حوزه ترویج فرهنگ مدیریت پسماند، ضروری عنوان کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت مشارکت تمام دستگاه‌های استان قم در فرهنگ‌سازی مدیریت پسماند
شناسه : 80531 | انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، ابراهیم معتمدی در نخستین جلسه کمیته آموزش و فرهنگ‌سازی ذیل کارگروه مدیریت پسماند استان که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد، ماهیت جلسات فرهنگی را کارشناسانه دانست و اظهار کرد: جلسات فرهنگی با موضوعات تخصصی نظیر مدیریت پسماند، باید با حضور افراد علاقه‌مند به محیط‌زیست و دغدغه‌مندان این حوزه برگزار شود.

وی با اشاره به ضرورت تهیه برنامه جامع مشترک در زمینه آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه محیط‌زیست و مدیریت پسماند افزود: محتوای مورد نیاز، ابزارهای مناسب و گروه‌های هدف بر اساس این برنامه جامع تنظیم می‌شود و در دستور کار قرار می‌گیرد.

رئیس کارگروه مدیریت پسماند استان قم خاطرنشان کرد: ضروری است در این برنامه جامع، وظایف سازمان‌های مرتبط تعریف و با همکاری تمام آن‌ها، بسته فرهنگی آموزشی تهیه شود.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ‌سازی با موضوع مدیریت پسماند نیاز است هر سازمانی بر اساس وظایف و مسئولیت‌های موجود حضور پیدا کند، اضافه کرد: ظرفیت‌های سازمان‌ها و نهادها در حوزه فرهنگی و آگاه‌سازی مشخص است و باید از این بسترها به‌درستی استفاده کرد.

معتمدی تأکید کرد: ترویج فرهنگ مدیریت پسماند نیازمند شناسایی ظرفیت‌ها و تجربیات متفاوت بوده و ضروری است برنامه‌های اجرایی شاخص در این حوزه شناسایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با بیان اینکه فرایندی که در تمام دنیا با آن مواجه هستیم، مصرف‌گرایی و تولید انبوه است، گفت: در حوزه تبدیل مواد بازیافتی باید برنامه‌های مناسبی تعریف و اجرایی شود.

معتمدی موضوع بحث مشارکت خانواده در طرح تفکیک پسماند از مبدأ و مباحث اقتصادی را نیازمند بازنگری و ارائه مدل مناسب دانست.

نوشته های مشابه
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
توسعه هوشمندسازی ترافیکی در پردیسان
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
همکاری مستقیم ۱۰ سازمان شهرداری قم با آموزش و پرورش استان
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.