حضور طنزپردازان مطرح کشور در شصت‌ویکمین محفل قمپز

شصت‌ویکمین محفل طنز قمپز با حضور شاعران مطرح کشور و جمع کثیری از علاقه‌مندان به شعر طنز برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حضور طنزپردازان مطرح کشور در شصت‌ویکمین محفل قمپز
شناسه : 80238 | انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، شصت‌ویکمین محفل طنز قمپز به همت حوزه هنری قم با حضور جمع کثیری از علاقه‌مندان به شعر طنز در سالن غدیر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی قم برگزار شد.

تصاویر/ شصت‌ویکمین محفل طنز قمپز

قمپز شصت‌ویکم در حالی با مشارکت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیرخانه جشنواره شعر فجر و خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان یکی از ویژه‌برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر شکل گرفت که پنج سال قبل نیز سی‌ونهمین محفل طنز قمپز میزبان افتتاحیه سیزدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر بود.

عباس احمدی دبیر دفتر طنز حوزه هنری قم در ابتدای سخنان خود با اشاره به استقبال پرشور علاقه‌مندان به محفل طنز قمپز و مشکل همیشگی کمبود صندلی، گفت: امیدوارم این همه سالن فرهنگی که در قم وجود دارد، در اختیار هنرمندان قرار بگیرد چرا که همیشه با کمبود جا برای میزبانی از علاقه‌مندان مواجه هستیم.

تصاویر/ شصت‌ویکمین محفل طنز قمپز

در ادامه علیرضا قزوه دبیر هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر پشت تریبون قرار گرفت و گفت:  این دومین برنامه از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر است که در قم با همکاری محفل شعر قمپز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم در این دوره از جشنواره حق رأی خواهند داشت، گفت: در این دوره برنامه‌های متنوعی برای جشنواره شعر فجر تدارک دیده شده که در تلویزیون پخش خواهد شد و شاهد رقابت شاعران خواهیم بود.

این شاعر پیشکسوت تصریح کرد: می‌خواهیم این جشنواره را بیشتر معرفی کنیم و شعر در زندگی مردم نقش بیشتری داشته باشد. اگرچه طنز به ادبیات این مملکت در موضوعات مختلف ادای دین کرده است و مردم با طنز ارتباط خوبی پیدا کرده‌اند و فضای جامعه به سوی طنز هم رفته است.

تصاویر/ شصت‌ویکمین محفل طنز قمپز

همچنین ناصر فیض از شاعران مطرح قم و طنزپردازان مطرح کشور که اخیراً حکم عضویت در شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را از دست وزیر دریافت کرد، با همان تعصب همیشگی خود از محفل طنز قمپز به نیکی یاد کرد و گفت: قمپز یکی از بهترین جلسات شعر طنز کشور است و تراز شعر ایران است. این محفل بسیار امتیاز دارد و این جلسه نسبت به جاهای دیگر از جایگاه مناسبی برخوردار است.

وی ادامه داد: متولی محفل قمپز کسانی هستند که در حوزه طنز در کشور جایگاه ملی دارند. در حوزه طنز آقای عباس احمدی قبل از اینکه کار طنز انجام دهد در عالم شعر خودش را ثابت کرده است و از ناتوانی سراغ طنز نیامده است.

این شاعر طنزپرداز اضافه کرد: به همین دلیل وی موفق‌تر از خیلی طنزپردازهای دیگر است. خیلی خوشحالم که اهالی قمپز باعث شدند این اتفاق در کشور و قم بیفتد.

تصاویر/ شصت‌ویکمین محفل طنز قمپز

در ادامه این محفل ادبی، سعید بیابانکی دیگر عضو تازه وارد شورای شعر وزارت فرهنگ نیز به جمع عباس احمدی و ناصر فیض پیوست. او ماه گذشته نیز مهمان ویژه‌برنامه قمپز شصتم بود و در میان علاقه‌مندان به شعر طنز در قم همواره محبوب بوده است.

تصاویر/ شصت‌ویکمین محفل طنز قمپز

‌محمدحسین مهدویان، علی بهاری، نورا سادات نمایی، امید مهدی‌نژاد، حسین صادقی، سید‌جواد میرصفی و سید محمد حسینی در قمپز شصت‌ویکم به نوبت پشت تریبون رفتند و تازه‌ترین اشعار خود را با موضوعات آزاد، انتخابات، هلال ماه رمضان، آسیب‌های فضای مجازی و بلاگری قرئت کردند و مورد تشویق مخاطبان همیشگی قمپز قرار گرفتند.

در پایان این مراسم به رسم همیشگی شاعران قمی با مهمانان برنامه در یک قاب قرار گرفتند و از علاقه‌مندان حاضر در سالن نیز با پخت و توزیع شلغم پذیرایی شد.

تصاویر/ شصت‌ویکمین محفل طنز قمپز

*گزارش تصویری شصت‌ویکمین محفل طنز قمپز را «اینجا» ببینید. 

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
قم در حوزه معماری و شهرسازی سرآمد باشد
لزوم همکاری اوقاف برای ساماندهی قبرستان نو
بیمارستان‌های قم ملزم به دریافت پروانه ایمنی هستند
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.