رقابت ۷۷ نفر در مرحله نهایی مسابقات معارفی قرآن کریم

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قم گفت: امسال ۴۰ هزار نفر در مراحل شهرستانی و استانی چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه در کل کشور شرکت کردند که از این تعداد ۷۷ نفر به مسابقات کشوری راه پیدا کرده و از ۱۹ تا ۲۳ دی در قم به رقابت می‌پردازند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رقابت ۷۷ نفر در مرحله نهایی مسابقات معارفی قرآن کریم
شناسه : 79822 | انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری امروز ۱۷ دی‌ماه در نشست خبری چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش معارف قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، با اشاره به برجسته بودن مسابقات قرآنی در بخش آوایی بیان کرد: در این راستا لازم بود به معارف قرآن کریم نیز بیشتر توجه می‌شد، لذا در سال‌های اخیر این اتفاق افتاد و مسابقات بخش معارفی نیز با قوت بیشتری نسبت به گذشته در حال برگزاری است.

وی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر به معارف قرآن کریم، گفت: جامعه ما با این حجم از دشمنی‌ها و فتنه‎‌ها، به شدت به سواد قرآنی نیازمند است، بنابراین باید بعد معرفتی و معارفی قرآن را در راستای خنثی کردن فتنه‌های دشمنان تقویت کنیم.

اسکندری ادامه داد: با توجه به اهمیت نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، این دو کتاب نیز در کنار قرآن کریم قرار گرفتند و تصمیم بر این شد که بعد معارفی مسابقات قرآن از این سه کتاب برگزار شود که با توجه به ظرفیت تفسیری و فقهی قم و نیز وجود حوزه علمیه و پیشنهاد اداره اوقاف استان، برگزاری این مسابقات بر عهده شهر قم گذاشته شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: با توجه برگزاری مسابقات سال گذشته در قم و نیز ظرفیت‌های قم، پیشنهاد تشکیل دبیرخانه دائمی بخش معارفی مسابقات قرآن و نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به سازمان اوقاف ارائه و در نهایت این دبیرخانه به صورت دائمی در اداره اوقاف و امور خیریه قم تشکیل شد و درصدد هستیم در سال‌های آینده این بخش به صورت بین‌المللی برگزار شود.

وی در خصوص مسابقات امسال افزود: امسال ۴۰ هزار نفر در مراحل شهرستانی و استانی مسابقات معارفی در کل کشور شرکت کردند و از این تعداد ۷۷ نفر به مسابقات کشوری راه پیدا کردند که در بخش تفسیر ۱۴ نفر برادر و ۱۵ نفر خواهر، در بخش صحیفه سجادیه هشت نفر برادر و ۹ نفر خواهر و در بخش نهج‌البلاغه ۱۳ نفر برادر و ۱۸ نفر خواهر هستند، در پایان مسابقات نیز در هر رشته پنج نفر برگزیده خواهر و برادر تجلیل خواهند شد.

اسکندری با بیان اینکه محل برگزاری مسابقات در امامزاده سیدعلی(ع) است، ابراز کرد: افتتاحیه این مسابقات ۱۹ دی ماه بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود و در روزهای ۲۰ و ۲۱ و ۲۲ دی‌ماه شرکت‌کنندگان در دو بخش کتبی و شفاهی رقابت کرده و صبح ۲۳ دی‌ماه نیز اختتامیه مسابقات برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.