اختصاص ۷۹ درصد بودجه شهرداری قم به پروژه‌های عمرانی

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: قم تنها کلان‌شهری است که افزون بر ۷۹ درصد از بودجه مصوب آن، عمرانی و ۲۱ درصد از آن بودجه‌های جاری است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اختصاص ۷۹ درصد بودجه شهرداری قم به پروژه‌های عمرانی
شناسه : 79679 | انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی‌زاده در دومین جلسه هم‌اندیشی و نشست ائمه جماعات مساجد منتخب با شهردار قم، اظهار داشت: قم تنها کلان‌شهری است که افزون بر ۷۹ درصد از بودجه مصوب آن، عمرانی و ۲۹ درصد از آن بودجه‌های جاری است.

به گفته وی، متمم بودجه سال جاری شهرداری قم حدود ۹ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است که بخش مهمی از آن صرف طرح‌های عمرانی به‌خصوص در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک می‌شود.

وی اضافه کرد: در قالب طرح جامع ترافیک طرح‌های مهمی مانند شهدای رزمندگان، رمپ و لوب‌های پل ۹ دی، تقاطع شهید کبیری، تقاطع آیت‌الله حکیم تقاطع سه سطحه مدافعان حرم، تقاطع شهدای سلامت، تقاطع سه سطحه ولیعصر(عج)، تقاطع شهدای روحانیت ، تونل شهدای امنیت، تقاطع سلام، پل میثم و … بخشی از طرح‌های کلان عمرانی است که طی چند سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

حلوایی‌زاده ادامه داد: همچنین پروژه‌هایی مانند فاز ۵ عمار یاسر، تقاطع فردوسی و شهید صدوقی، تقاطع نیک‌اندیش و… نیز از پروژه‌های عمرانی مهمی بوده که در دست اقدام است.

وی با اشاره به اقدامات انجام‌شده در راستای توسعه سرانه‌های ورزشی، گفت: طی چند سال گذشته ۷ سالن ورزشی در ۷ منطقه شهری احداث‌شده و علاوه بر آن زمین‌های ورزشی روباز نیز در دست احداث است.

حلوایی‌زاده از بوستان هزار هکتاری قم به‌عنوان یکی از طرح‌های شاخص توسعه فضاهای سبز و تفریحی در قم یاد کرد و گفت: بوستان کوثر، باغ‌موزه انقلاب، بوستان خضر و کوهسار نیز در همین راستا طی چند سال اخیر به بهره‌برداری رسیده است.

وی با اشاره به عملیات اجرایی پارکینگ‌های عمومی امام خمینی(ره) و بنفشه، تصریح کرد: پارکینگ چهل اختران تا یک ماه آینده به‌صورت کامل آماده بهره‌برداری خواهد شد.

نوشته های مشابه
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
توسعه هوشمندسازی ترافیکی در پردیسان
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.