شهرداری متولی فرهنگ نیست/ وظیفه شهرداری زیباسازی و آبادانی شهر است

رئیس‌کل دادگستری استان قم با اشاره به انتقاداتی که نسبت به شهرداری مطرح می‌شود، گفت: شهرداری متولی امر فرهنگ نیست و دیگر نهادها در این حوزه متولی هستند، شهرداری قم باید نسبت به وظایف ذاتی خودش حساس باشد و سفارش دینی به زیبایی و آبادانی و عدالت را در شهر اجرا کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
شهرداری متولی فرهنگ نیست/ وظیفه شهرداری زیباسازی و آبادانی شهر است
شناسه : 79374 | انتشار : ۰۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی مظفری در جلسه‌ای با شهردار قم با بیان اینکه زیبایی در اسلام یک امر مطلوب است، اظهار کرد: ایجاد عدالت و آبادانی شهرها خود امری فرهنگی محسوب می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه پیگیری لازم به‌منظور رفع مشکلات شهری در دستگاه قضا صورت می‌گیرد، افزود: دغدغه دستگاه قضائی کمک به آبادانی شهر در کنار تحقق عدالت است.

رئیس‌کل دادگستری استان قم با اشاره به انتقاداتی که نسبت به شهرداری مطرح می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرداری متولی امر فرهنگ نیست و دیگر نهادها در این حوزه متولی هستند، شهرداری قم باید نسبت به وظایف ذاتی خودش حساس باشد و سفارش دینی به زیبایی و عدالت را در شهر اجرا کند.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه حوزه علمیه قم در جهان اسلام، اضافه کرد: باید از ظرفیت‌های خاص حوزه علمیه که شهر قم برکات خاصی از آن را در اختیار دارد در مباحث فرهنگی بهره بیشتر برد.

مظفری تصریح کرد: در پیگیری پرونده‌های حقوقی مرتبط با شهرداری بنا بر تعامل طرفین است و سعی شده با احقاق حقوق طرفین کمتر طرح آن در محاکم قضائی انجام شود. پروژه مترو قم با توجه به طولانی شدن زمان اجرا به دغدغه‌ای برای مردم تبدیل‌شده است و بسیاری از مشکلاتی که در این عرصه وجود دارد به‌خوبی به اطلاع مردم نرسیده است.

رئیس‌کل دادگستری استان قم با اشاره به پروژه بهسازی ریل متروکه راه‌آهن، گفت: موضوع مالکیت مسیر ریل‌های راه‌آهن متروکه درون‌شهری به‌صورت رسمی در سطح مدیریت استان مطرح و مسئولیت آن مشخص شود تا مردم بدانند پاسخگوی آن‌ها کدام دستگاه است.

مظفری افزود: بلوار پیامبر اعظم (ص) ظرفیتی بزرگ برای شهر قم است که باید در ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه نیت واقف و حقوق مربوط به اوقاف در پروژه‌های شهری حفظ شود، اظهار کرد: لازم است نگرانی‌های اوقاف و امور خیریه در مسائل شهری برطرف شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.