راهیابی آثار ۲۱ عکاس به نمایشگاه دومین سوگواره عکس «مشعل»

دبیر دومین سوگواره عکس مشعل گفت: داوری و انتخاب عکس‌های برتر و برگزیده دومین دوره این سوگواره برگزار و اسامی ۲۱ نفر از عکاسان راه‌یافته به بخش نمایشگاه اعلام شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راهیابی آثار ۲۱ عکاس به نمایشگاه دومین سوگواره عکس «مشعل»
شناسه : 79250 | انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، احمد ظهرابی در گفت‌وگویی اظهار کرد: از بین ۴۵۷ عکس رسیده از ۴۹ عکاس به دبیرخانه دومین سوگواره عکس مشعل، سه نفر رتبه‌های نخست تا سوم و پنج نفر برگزیده و یک نفر شایسته تقدیر عکس موبایلی انتخاب شدند.

وی افزود: داوری این دوره توسط آقایان سید شهاب‌الدین واجدی، کرار انصاری‌منش و امیر حسامی‌نژاد، در سه مرحله برگزار و طی آن در مرحله اول داوری ۲۱۷ عکس از ۴۵۷ عکس رسیده، انتخاب اولیه شد و در ادامه و در مرحله دوم ۷۹ عکس به مرحله سوم و نهایی داوری راه یافت.

وی ادامه داد: در مرحله نهایی نیز پس از بررسی دقیق آثار رسیده و انتخاب ۴۲ عکس برای برپایی نمایشگاه دومین سوگواره عکس مشعل؛ نفرات برتر، برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شدند.

ظهرابی گفت: به منظور رفع هر گونه شبهه در داوری و انتخاب عکس‌های برگزیده، تمامی عکس‌های انتخابی مرحله نهایی که در نمایشگاه حضور خواهند داشت، در تارنمایی (سایتی) برای هر یک از راه‌یافتگان، قابل مشاهده از لحاظ تعداد رأی داوران خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا و در آیین اختتامیه نام کاربری و رمز ورود به تارنمای (سایت) مورد نظر در اختیار راه‌یافتگان قرار خواهد گرفت.

دبیر دومین سوگواره عکس مشعل اعلام کرد: آیین اختتامیه دومین جشنواره عکس مشعل در تاریخ دوم دی‌ماه سال جاری در سالن همایش شهید سید مرتضی آوینی برگزار خواهد شد.

اسامی ۲۱ تن از راه‌یافتگان به مرحله نهایی و نمایشگاه به شرح زیر است: امیرمسعود عربشاهی، بهمن عزیزی، جابر غلامی، حسین شاهبداغی، حسین یاراحمدی، حمید عابدی، رضا رمضانی، زهرا صباغی، سیده مریم ضیاء فیروزآبادی، عباس خوش‌چشم، عباس فرامرزی، علی‌اصغر یوسفی، علیرضا لطیفی، فاطمه معصومه مشائی، محمدعلی جلالی، محمدعلی مریزاد، محمد وحدتی، مهدی بخشی، مهدی جعفری، مهدی یعقوبی و ندا رسولی‌کیا.

دومین دوره سوگواره عکس «مشعل» با موضوع «آیین مشعل‌گردانی نجفی‌های مقیم قم»، به همت اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، خانه مطبوعات استان قم، شبکه جهانی هدهد، انجمن عکس بسیج هنرمندان استان قم و باشگاه عکاسان قم برگزار شد.

«مشعل‌گردانی» از آیین‌های کهن عزاداری در عراق است که هر ساله توسط نجفی‌های مقیم قم از حسینیه نجفی‌ها در محله گذر خان به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار می‌شود و این سوگواره با هدف ثبت تصاویر ماندگار از این آیین قدیمی و مذهبی شکل گرفته است.

خبرنگار: عباس منجمی گیلانی

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.