ضرورت بهسازی بوستان‌های جنگلی پردیسان

مدیر منطقه هشت شهرداری قم از رشد سرانه فضای سبز در پردیسان خبر داد و گفت: بوستان‌های جنگلی پردیسان نیازمند بهسازی است و باید اقداماتی ازجمله تکمیل روشنایی بوستان و احداث پیاده‌راه، آبخوری و سرویس بهداشتی انجام شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ضرورت بهسازی بوستان‌های جنگلی پردیسان
شناسه : 79200 | انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا مظفری در سلسله نشست‌های رسانه‌ای روایت تحول شهرداری قم، با بیان اینکه سرانه فضای سبز منطقه هشت ۲۶ مترمربع به ازای هر شهروند است، اظهار داشت: در منطقه پردیسان ۲۸ بوستان شهری و چهار بوستان جنگلی وجود دارد.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم افزود: منطقه پردیسان با دارا بودن ۳۳۸ هکتار سرانه فضای سبز، بالاتر از میانگین سرانه فضای سبز در شهر قم را دارد

وی با اشاره به توسعه فضای سبز منطقه تصریح کرد: بوستان‌های جنگلی پردیسان نیازمند بهسازی است و باید اقداماتی ازجمله تکمیل روشنایی بوستان و احداث پیاده‌راه، آبخوری و سرویس بهداشتی انجام شود.

مظفری تصریح کرد: طرح جامع استفاده از پساب در فضای سبز جنگلی و کمربند سبز و اجرای زیرساخت‌های پروژه با تکمیل فاز نخست پیگیری شده و فاز دوم نیز در حال اجرا است، طبق این طرح در توسعه فضای سبز مسئله آبیاری اولویت نخست در نظر گرفته می‌شود.

وی کاشت درختان مثمر در فضای سبز را مورد توجه قرار داد و گفت: کاشت درختان و گیاهان مثمر در دستور کار مسئولان شهری است و طی سه سال اخیر شاهد کاشت پسته، زیتون، انار و انجیر در عرصه‌های جنگلی همچون بوستان ولایت و بوستان زائر در مساحت‌های هکتاری هستیم.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم تأکید کرد: بر اساس مطالعات کارشناسان و نظر پژوهشگران در همه مناطق قم امکان کاشت درختان مثمر وجود ندارد و باید از خواص گیاهان و درختانی که ثمر آن به میوه نیست و خواص دیگری دارد، بهره برد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.