صدور مجوز ۱۷۰ ایستگاه صلواتی به مناسبت ایام فاطمیه در قم

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از صدور مجوز برپایی ۱۷۰ ایستگاه صلواتی و فرهنگی به مناسبت ایام فاطمیه در قم خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
صدور مجوز ۱۷۰ ایستگاه صلواتی به مناسبت ایام فاطمیه در قم
شناسه : 79011 | انتشار : ۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید محسن میرهادی ضمن عرض تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و در راستای ایجاد فضای معنوی مناسب با این ایام اظهار داشت: برنامه‌های ویژه‌ای برای ایام فاطمیه و سوگواری شهادت حضرت فاطمه(س) از جمله سیاه‌پوش کردن یکپارچه سطح شهر با نصب انواع پرچم‌ها و ریسه‌ای مشکی به متراژ ۱۱۰ هزار متر طول و پرچم‌های آویز به مساحت ۲۲ هزار مترمربع و بنرهای متناسب با این ایام در سطح میادین، معابر و شوارع و محل عبور دسته‌جات عزاداری، پیرامون حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) و مسجد مقدس جمکران در نظر گرفته شده است.

وی به دیگر خدمات ارائه‌شده توسط مدیریت شهری ازجمله صدور مجوز برپایی ۱۷۰ ایستگاه صلواتی و فرهنگی اشاره کرد و به منظور ساماندهی ایستگاه‌های صلواتی در راستای رعایت اصول ایمنی، ترافیکی و بهداشتی از تمامی متولیان ایستگاه‌های درخواست کرد که در محله‌ای توزیع نذورات نسبت به نظافت پیرامون محل توزیع اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از برنامه‌ریزی به منظور آماده‌باش ستادهای خدمات‌رسانی شهرداری در سطح مناطق هشت‌گانه در هسته مرکزی شهر و حرم کریمه اهل‌بیت(س) و بلوار پیامبر اعظم(ص) جهت کنترل تنظیف و مناسب‎سازی محیط شهری و آماده‎سازی محیط‎‌‌های پیرامون مساجد، ایستگاه‌های صلواتی، حسینیه‌ها و همچنین کنترل پسـماندهای شهری از طریق به‌‎کارگیری ماشین‌آلات مـکانیزه خدمات شهری خبر داد.

وی افزود: درخصوص صدور مجوز نصب بنر هیئات عزاداری و همچنین نمایشگاه‌های تجسمی کوچه‌های بنی‌‎هاشم، سوگواری حدیث غربت و کوچه‌های مادری که با مفاهیم فرهنگی – مذهبی برپا شده است با حوزه معاونت خدمات شهری، مناطق مرتبط، سازمان فرهنگی و سازمان ‌آتش‌نشانی هماهنگی کامل جهت همکاری و پشتیبانی لازم صورت گرفته است.

به گفته میرهادی، جهت مناسب‌‎سازی هسته مرکزی شهر، در خصوص تکمیل و آماده‌سازی ۸۰ عدد المان سرو با محتوای فاطمی، ۲۰ عدد بیرق در میدان آستانه، ۱۳۰ عدد المان نجومی با زمینه شهادت، پخش فایل صوتی از ۳۲ برج اذان، نصب بنرهای آویز و پرتابل‌های شهری در سطح شهر متناسب با ایام عزاداری با همکاری مناطق هشت‌گانه، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری و اداره کل ارتباطات برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای افزایش ضریب ایمنی شهر، فعالیت و آماده‌‎باش ایستگا‌ه‌ها و استقرار اکیپ‌‎های سازمان آتش‌‎نشانی و خدمات ایمنی در هسته مرکزی شهر، پیرامون حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س)، مسجد مقدس جمکران و محل‎ه‌ای برگزاری مراسم در قالب اکیپ‌‎های پیاده و خودرویی به همراه ماشین‌آلات و تجهیزات آتش‌نشانی انجام شده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم از فعالیت اکیپ‌‎های پیشگیری و رفع تخلفات شهری در راستای رسیدگی به ناهنجاری و آسیب‌های اجتماعی از قبیل سد معبر و متکدیان و… پیرامون حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) و سطح شهر و ارائه خدمات حمل‌ونقل همگانی با آماده‌باش سازمان‌های اتوبوس‎رانی و تاکسی‎رانی جهت جابه‌جایی و حمل‌ونقل عزاداران به‌عنوان اهم اقدامات شهرداری در این ایام اشاره کرد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.