انتقاد از نبود مدیریت یکپارچه شهری/ ۲۵ دستگاه برای شهر تصمیم‌گیری می‌کنند

شهردار قم با انتقاد از نبود مدیریت یکپارچه شهری و تنزل جایگاه شهرداری و شورای شهر گفت: متأسفانه درک درستی از واقعیت‌های شهرداری در بین دولت و مجلس وجود ندارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتقاد از نبود مدیریت یکپارچه شهری/ ۲۵ دستگاه برای شهر تصمیم‌گیری می‌کنند
شناسه : 78766 | انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در نشست دبیران ستادهای راهبری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به وجود برنامه راهبردی در مجموعه شهرداری اظهار داشت: برنامه نخست بیشتر زیرساختی و سخت‌افزاری و افزایش منابع موجود شهر بود و در برنامه دوم بیشتر به سمت نرم‌افزار و مسائل فرهنگی اجتماعی در حرکت هستیم.

وی با بیان اینکه از پیش‌بینی ۳۵ تقاطع غیرهمسطح تاکنون ۲۲ تقاطع غیرهمسطح اجرایی و انجام‌شده است، ابراز کرد: ۵ محور اصلی شهر مانند فردوسی، جمهوری، شهید صیاد شیرازی، شهید کبیری و عماریاسر در راستای تسهیل مسائل ترافیکی زیر بار خدمات‌رسانی رفته است.

شهردار قم با اشاره به احداث حدود ۱۰ بوستان شاخص در بوستان ۱۰۰۰ هکتاری قم تصریح کرد: تاکنون ۴۰۰ بوستان در قم احداث‌شده که مسائل داخلی آن نیازمند همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف و حوزه علمیه است.

وی آخرین وضعیت پروژه مترو را مورد توجه قرار داد و افزود: پروژه مترو در صورت تأمین واگن آماده بهره‌برداری است و تأمین این واگن جز وظایف وزارت کشور بوده که در این راستا در حال رایزنی با شهر مشهد برای تأمین یک تا سه رام قطار ۵ واگن هستیم.

سقائیان‌نژاد با تأکید بر اجرای ۱۰ پروژه در اطراف حرم مطهر و احداث ۶ هزار پارکینگ در هسته مرکزی شهر عنوان کرد: برای تسطیح و بازگشایی فضای پنج هکتاری قبرستان نو باید ۱۳۲ مغازه تملک شود که امیدواریم تا پایان سال تملکات به اتمام رسیده و این فضا در اختیار زائران و مجاوران حرم مطهر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای تسهیل عبور و مرور زائران حرم مطهر پیاده راه‌ها و تأمین ناوگان جابجایی رایگان آنان توسط شهرداری انجام‌شده است، ادامه داد: طول عمر ناوگان اتوبوس‌رانی قم در گذشته ۱۰ سال بود که امروز به ۲ سال رسیده و خروج تاکسی‌های فرسوده نیز در دستور کار قرار دارد.

شهردار قم با اشاره به احداث یک مجموعه فرهنگی ورزشی در سطح مناطق شهری در سال‌های گذشته اذعان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌ها، هر سال هر منطقه شهری باید سه زمین ورزشی احداث کند.

وی با تأکید بر اینکه استفاده از ظرفیت‌های ویژه قم نیازمند همکاری‌های بیشتر همه دستگاه‌ها است، مطرح کرد: بودجه شهرداری از ۷۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۵ به بیش از ۸ هزار میلیارد تومان در ۱۴۰۲ رسیده است و پیش‌بینی بودجه برای سال آینده بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است.

سقائیان‌نژاد با انتقاد از نبود مدیریت یکپارچه شهری و تنزل جایگاه شهرداری و شورای شهر اظهار داشت: متأسفانه درک درستی از واقعیت‌های شهرداری در بین دولت و مجلس وجود ندارد و زمانی که ۲۵ دستگاه و نهاد برای شهر تصمیم‌گیری می‌کنند چطور می‌توان همه امورات با هماهنگی پیش رود و به بهترین نتیجه رسید؟

وی شهرنشینی در کشور را مورد اشاره قرار داد و افزود: هم‌اکنون شهرنشینی در کشور ۷۲ درصد و در کلان‌شهرها به ۸۵ درصد رسیده است که در این شرایط باید برای این انبوه جمعیت فکری اساسی و کارگشا کرد.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.