لزوم تقویت مشارکت عمومی در جهت ساماندهی نماهای شهری

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: برای ساماندهی نماهای شهری در راستای رسیدن به هدف شهرسازی و معماری اسلامی به دنبال تقویت مشارکت عمومی هستیم.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم تقویت مشارکت عمومی در جهت ساماندهی نماهای شهری
شناسه : 78764 | انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید متین‌فر در نشست دبیران ستادهای راهبری حوزه علمیه با شهردار قم با اشاره به اهمیت شهرسازی اظهار کرد: شهرها زمانی آباد می‌شود که مردم، شهر خود را دوست داشته باشند.

وی افزود: در همین راستا شهرسازی به عنوان مبحثی که بیانگر تأثیر متقابل انسان، فرهنگ، روش زیست و محیط زیست بر یکدیگر و رسیدن مردم جامعه اسلامی به هویت و اطلاع از فرهنگ و اخلاق اسلامی مردم است، نقش مهمی برعهده دارد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم اضافه کرد: تهیه الگوی بومی بر پایه آموزه‌های اسلامی و متناسب با بستر الگوی ایرانی اسلامی، از اهمیت بالایی برخوردار است و فضاهای شهری گذشته از استقلال، شخصیت و هویت ویژه خود برخوردار هستند.

متین‌فر با اشاره به مفاهیم تعلق خاطر و حس شهروندی گفت: امروزه با سعی بر رعایت شهرسازی بومی، شهرهای ما به سوی هویت مطبوع گام خواهد برداشت و در این میان شهر قم که از میراث و دستاوردهای فرهنگی غنی است، سعی بر لزوم شناخت هویت فرهنگ اصیل گذشته ایرانی و احیای فرهنگ ایرانی در قالب شهرسازی و معماری اسلامی ضرورتی انکارناپذیر است.

وی یادآور شد: تاکید بر تقویت معماری و شهرسازی اسلامی به ویژه در ساماندهی سیما و منظر شهری از اقدامات مهم در پیش روی مجموعه شهرداری است و در همین راستا اقداماتی که در برنامه‌ریزی‌ها اولویت دارد به عنوان سرفصل‌های اصلی کاری ما در این حوزه است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری قم در پایان خاطر نشان کرد: از اقداماتی که در برنامه کاری مجموعه شهرسازی قرار گرفته می‌توان به تقویت مشارکت عمومی برای ساماندهی نماهای شهری، افزایش کیفیت ساخت و سازهای شهری، استخراج ضوابط از طرح‌های بدنه‌سازی و اعمال در کنترل نماها، روان‌سازی فرایندهای بررسی و کنترل نما و افزایش آگاهی معماران و طراحان اشاره کرد.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.