مزین شدن ۹۰۵ کوچه به تابلوهای جدید شهدا در قم

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم با اشاره به نام‌گذاری دو هزار کوچه به نام شهدا در قم اذعان کرد: تاکنون ۹۰۵ کوچه با تابلوهای جدید همراه با نام، تصاویر و اطلاعات تکمیلی شهدا مزین شده‌اند و در آینده ۳۰۰ تابلوی جدید نیز نصب می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مزین شدن ۹۰۵ کوچه به تابلوهای جدید شهدا در قم
شناسه : 78756 | انتشار : ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان در نشست دبیران ستادهای راهبری مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه با شهردار قم که در سالن جلسات رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در سال جاری با تلفیق دو سازمان پارک‌ها و فضای سبز و زیباسازی طبق مصوبه وزارت کشور تشکیل شد.

وی با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهری قم از ۱۳.۵ مترمربع در سال ۹۴ هم‌اکنون به ۲۱ مترمربعی رسیده است، ابراز کرد: قم هم‌اکنون جایگاه سوم سرانه‌های فضای سبز شهری را در بین شهرهای کشور به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم اضافه کرد: از سال ۹۴ تاکنون ۱۰ میلیون مترمربع فضای سبز و ۱۳۰ پارک و بوستان جدید به ظرفیت فضای سبز شهر قم افزوده‌شده است که این توسعه با استفاده از منابع آب محدود و استفاده از روش‌های نوین آبیاری انجام‌شده است.

وی با تأکید بر اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اصلی‌ترین رویکردهای سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم است، مطرح کرد: بزرگ‌ترین بوستان یادمان شهدای کشور به مساحت ۱۲۰ هزار مترمربع در قم احداث‌شده است که به تعداد ۶۰۹۰ شهید استان، این تعداد درخت قرآنی و مثمر در این بوستان کاشته شده است و با همکاری سازمان فرهنگی به‌صورت بلوک‌بندی و با رویکردهای فرهنگی در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

جوادیان با اشاره به نام‌گذاری دو هزار کوچه به نام شهدا در قم اذعان کرد: تاکنون ۹۰۵ کوچه با تابلوهای جدید همراه با نام، تصاویر و اطلاعات تکمیلی شهدا مزین شده‌اند و در آینده ۳۰۰ تابلوی جدید نیز نصب می‌شود.

وی اجرای نقوش برجسته، دیوارنگاره، المان‌ها، نورپردازی‌ها و… در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت را مورد توجه قرار داد و افزود: ۱۰۰ المان، ۶۰ تابلوی مزین به تصاویر و نام شهدا و ۴۰ سردیس شهدا در سطح شهر قم نصب‌شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم، تا پایان سال ۱۰ سردیس دیگر از شهدای شاخص کشور و استان در سطح شهر نصب می‌شود.

جوادیان اظهار داشت: با تأکید سقائیان‌نژاد شهردار قم، تبلیغات شهری و المان‌های شهری نیز همسو با مسائل فرهنگی در حال اجراست.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.