اتوبوس‌های قم مجهز به کارت‌خوان و قم‌کارت هستند

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم گفت: در حاضر تمامی اتوبوس‌های شهری به درگاه‌های پرداخت قم‌کارت و کارت‌خوان مجهز هستند و در هر دو قسمت آقایان و بانوان این کارت‌خوان‌ها نصب و فعال است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اتوبوس‌های قم مجهز به کارت‌خوان و قم‌کارت هستند
شناسه : 78599 | انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی نیک با اشاره به نصب دستگاه‌های کارت‌خوان و دستگاه‌های قم‌کارت در تمامی اتوبوس‌های شهر قم اظهار داشت: در حاضر تمامی اتوبوس‌ها به این درگاه‌های پرداخت مجهز هستند و در هر دو قسمت آقایان و بانوان این کارت‌خوان‌ها نصب و فعال است.

وی با بیان اینکه استفاده از این دستگاه‌های کارت‌خوان ساده‌سازی شده است، ابراز کرد: شهروندان کافی است تنها تعداد نفرات را وارد کرده و نیازی به وارد کردن مبالغ نبوده و دستگاه به سرعت بعد از محاسبه هزینه و پس از کشیدن کارت و وارد کردن رمز، مبلغ کرایه دریافت می‌شود.

مدیرعامل سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم با تأکید بر اینکه استفاده از کارت‌خوان‌ها به پایداری مناسبی رسیده است، اذعان کرد: در حال حاضر ۸۰ تا ۹۰ درصد شهروندان و مسافران از کارت‌خوان و کارت بلیت استفاده می‌کنند که قیمت پرداختی کارت بلیت نصف هزینه نقدی و کارت‌خوان است.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۱۰ نا ۱۲ درصد شهروندان بر این باور هستند که دستگاه کارت‌خوان در اتوبوس‌ها وجود ندارد یا اتباع هستند که کارت‌بانکی ندارند یا کسانی بوده که معذوریت استفاده از کارت‌بلیت و کارت‌بانکی دارند.

نیک در توصیه به شهروندان در استفاده از قم‌کارت تصریح کرد: قم‌کارت به خاطر سرعت عمل بالایی که دارد و قیمت مناسب‌تر نسبت به نقدی و کارت‌خوان بوده که به شهروندان توصیه می‌شود از قم‌کارت در پرداخت ها استفاده کنند.

وی با بیان اینکه تاکنون حدود ۲۴۰ هزار کارت شهروندی در اختیار شهروندان قرار گرفته است، مطرح کرد: ۱۰ باجه نیز برای شارژ این کارت‌ها در نقاط مختلف شهر نصب شده است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.