راه‌اندازی نخستین دفتر تسهیلگری محلات در قم

با راه‌اندازی دفتر تسهیلگری محله دروازه ری، نخستین جلسه پیرامون بررسی و ارائه راهکارهای رفع مشکلات این محله برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راه‌اندازی نخستین دفتر تسهیلگری محلات در قم
شناسه : 78572 | انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، در راستای تشکیل دفتر تسهیلگری محله دروازه ری به‌عنوان نخستین دفتر تسهیلگری توسط شهرداری و سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر، جلسه‌ای به‌منظور بررسی مسائل و مشکلات اجتماعی محله با حضور معاون اجتماعی پلیس قم، نهادهای مردمی (امام جماعت محله، بهزیستی، آموزش و پرورش و نمایندگان اهالی محله) و مدیرعامل و معاون سازمان بهسازی در مسجد ولی‌عصر(عج) دروازه ری تشکیل شد.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم در این خصوص گفت: ازآنجایی‌که مهم‌ترین وظیفه دفاتر تسهیلگری، رویکرد احیای محله با ایجاد اقدامات توأمان کالبدی و اجتماعی با حضور مردم است، اعضای حاضر ابعاد مختلف معضلات و مشکلات اجتماعی را مورد بررسی قرار داده و به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در این محل تصمیماتی اتخاذ شد.

علیرضا خاکی اظهار داشت: در این جلسه مسائل و مشکلات اجتماعی از سوی نهادهای مختلف و اهالی محل مطرح و مقرر شد در قالب کارگروه‌هایی و با تعیین وظایف با همکاری شهرداری و نهادهای مرتبط نسبت به اقدامات لازم از قبیل افزایش گشت‌های انتظامی، آگاهی سازی عمومی از طریق مراکز آموزشی و مدارس، نهادهای اجتماعی از طریق برگزاری دوره‌های آموزشی، پخش جزوات و کتاب‌های آموزشی، سخنرانی، برگزاری دوره‌های تخصصی و … برای خانواده‌ها بخصوص زنان و کودکان انجام پذیرد.

همچنین مقرر شد در خصوص ابعاد دیگر مسائل اجتماعی جلسات تخصصی‌تر با حضور نهادهای متولی تشکیل گردد و دفتر تسهیل گری محل به‌عنوان پایگاه این امر معرفی شد.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم خاطرنشان کرد: تمامی شهروندان و ساکنین این محدوده می‌توانند نظرات، پیشنهادات و درخواست‌های خود را در همه حوزه‌های مرتبط با بازآفرینی محل به دفتر تسهیل گری محله دروازه ری به‌عنوان نماینده این سازمان در محله ارائه کنند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.