وجود ۱۷۰ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۷ قم

مدیر منطقه هفت شهرداری قم با بیان اینکه کل وسعت منطقه ۴۶۰ هکتار است، گفت: از میزان وسعت این منطقه، ۳۰ هکتار رودخانه، ۱۷۰ هکتار بافت فرسوده و ۱۴۰ هکتار بافت تاریخی است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
وجود ۱۷۰ هکتار بافت فرسوده در منطقه ۷ قم
شناسه : 78513 | انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، محمد رمضانی با اشاره به ویژگی‌های منطقه هفت شهری قم اظهار داشت: منطقه هفت با ۴۶۰ هکتار وسعت کوچک‌ترین منطقه شهری قم بوده ولی به لحاظ موقعیت جغرافیایی پراهمیت‌ترین منطقه شهر قم است.

وی با بیان اینکه هسته مرکزی شهر و حرم مطهر حضرت معصومه (س) در محدوده این منطقه قرار گرفته است، ابراز کرد: از میزان وسعت این منطقه، ۳۰ هکتار رودخانه، ۱۷۰ هکتار بافت فرسوده و ۱۴۰ هکتار بافت تاریخی است که ازجمله مشکلات و معضلات این منطقه است.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم ادامه داد: شهرداری امکان دخالت در این محدوده‌ها را ندارد و هرگونه فعالیت مستلزم اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی در محدوده بافت تاریخی و وزارت نیرو در محدوده رودخانه است.

به گفته وی، وجود حرم مطهر به‌عنوان قلب شهر مقدس قم، حوزه علمیه ،دفاتر و بیوت مراجع معظم تقلید و علما و مراکز مهم تجاری و اقامتی سبب شده در محدود حرم مطهر در سه شیفت خدمات‌رسانی داشته باشیم تا شرایط مناسبی را برای زائران و مجاوران این مکان مقدس فراهم کنیم.

وی جمعیت این منطقه را ۴۵ هزار نفر دانست و مطرح کرد: بسیاری از روزها به علت وجود حرم مطهر و مراکز مهم تجاری جمعیت منطقه به ۷۰هزار نفر می‌رسد.

نوشته های مشابه
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
توسعه هوشمندسازی ترافیکی در پردیسان
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.