جشنواره «گوهرشاد» به دنبال فرهنگ‌سازی حجاب است

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برای ترویج فرهنگ حجاب، ابتدا باید یک موج ایجاد کنیم و سپس آن را تبدیل به جریان کرده و در نهایت از آن فرهنگ بسازیم، ولی متأسفانه ما حجاب را هنوز به فرهنگ تبدیل نکرده‌ایم و برگزاری این سبک جشنواره‌ها مانند جشنواره «حجاب و عفاف گوهرشاد» می‌تواند این فرهنگ را ایجاد کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جشنواره «گوهرشاد» به دنبال فرهنگ‌سازی حجاب است
شناسه : 78333 | انتشار : ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایکنای قم، حجت‌الاسلام سید محمد طاهری، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم در خصوص علت نامگذاری جشنواره «حجاب و عفاف گوهرشاد» ویژه دانشگاهیان قم، گفت: با توجه به کشف حجاب و بسته شدن مسجد گوهرشاد در زمان رضاشاه، روز بسته شدن این مسجد در جمهوری اسلامی به نام روز حجاب و عفاف نامگذاری شده و این جشنواره برای حفظ این میراثی که انبیا(ع) برای ما گذاشته‌اند، برگزار می‌شود.

وی با اشاره به خلأهایی که در زمینه نهادینه کردن حجاب در میان جوانان وجود دارد، ادامه داد: حجاب می‌تواند از منظر‌های گوناگونی مورد بررسی قرار گیرد، برای مثال از نگاه اعتقادی باید شالوده فکری جوانان را اصلاح کنیم که آن‌ها متوجه شوند آنچه خداوند برای آن‌ها مقرر کرده است به نفع آن‌هاست و در این‌ صورت به راحتی حجاب را می‌پذیرند.

طاهری افزود: از لحاظ اخلاقی نیز باید بدانیم که حجاب مصونیت می‌آورد، چراکه وجود زنان همچون گل است که باید در برابر آفات و خطر‌هایی که وی را تهدید می‌کند، محافظت شود، حال این آفات می‌تواند اعم از آفت نگاه، آفت شهوت و فرهنگی باشد. حجاب هم نوعی مصونیت است که نه تنها عقل، بلکه گذشتگان هم آن را درک می‌کردند و حجاب برای امروز و دیروز نیست بلکه حجاب برای گذشتگان بسیار دور است.

وی بیان کرد: عقل حکم می‌کند که انسان خود را در برابر انسان‌های مریض‌دل مصون کند که مبادا طمع در او زنده شود، به‌ویژه بانوان که خداوند آن‌ها را ریحانه خلق کرده است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قم با تشریح حکم قانونی حجاب گفت: ممکن است کسی بگوید شرع و عرف را قبول ندارم، اما در هر کشوری چارچوبی وجود دارد که باید رعایت شود و حجاب هم امروزه قانون کشور ماست و کسی اگر به شرع و اخلاق هم تقیدی ندارد باید قانون را رعایت کند، چراکه اگر قانون نباشد هرج و مرج به‌وجود می‌آید.

وی در ادامه با اشاره به نقش جشنواره‌ها در ترویج حجاب بین زنان و جوانان اظهار کرد: تبیین و روشنگری می‌تواند به زبان‌های مختلفی بیان شود، حال با توجه به این قضیه ما می‌توانیم از ابزار نوین و سنتی توأمان برای ترویج فرهنگ حجاب استفاده کنیم.

طاهری یادآور شد: برای ترویج فرهنگ حجاب، ابتدا باید یک موج ایجاد کنیم و سپس آن را تبدیل به جریان کرده و در نهایت از آن فرهنگ بسازیم، ولی متأسفانه ما حجاب را هنوز به فرهنگ تبدیل نکرده‌ایم و برگزاری این سبک جشنواره‌ها مانند جشنواره «حجاب و عفاف گوهرشاد» می‌تواند این فرهنگ را ایجاد کند.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در این جشنواره می‌توانند به لینک csa.muq.ac.ir/Zy۶k و برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت جشنواره به آدرس csa.muq.ac.ir مراجعه کنند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.