نگاه‌های تنگ‌نظرانه مانع از توسعه جمکران شد/ طرح‌های بازآفرینی اجرا می‌شود

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم با ابراز تأسف از اینکه نگاه‌های گذشته نسبت به توسعه شهرها به مدت ۱۰ سال اجازه کار در این منطقه را به شهرداری نداد، گفت: این نگاه غیرعلمی و نادرست باعث ایجاد مشکلات زیادی در ساخت واحدهای مسکونی ایجاد کرده است، به‌صورتی که ما امروز نه‌تنها شاهد بافت هندسی شهری نیستیم بلکه فضای مسکونی روستایی نیز شکل نگرفته و باعث ایجاد یکی از مناطق کم برخوردار در شهر شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نگاه‌های تنگ‌نظرانه مانع از توسعه جمکران شد/ طرح‌های بازآفرینی اجرا می‌شود
شناسه : 78051 | انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، روح الله امرالهی در دیدار با تولیت مسجد مقدس جمکران، با اشاره به پیشینه منطقه جمکران، اظهار داشت: متأسفانه نگاه‌های گذشته نسبت به توسعه شهرها به مدت ۱۰ سال اجازه کار در این منطقه را به شهرداری نداد و مشکلات زیادی در حوزه شهری ایجاد کرد.

وی افزود: این نگاه غیرعلمی و نادرست در این منطقه باعث ایجاد مشکلات زیادی در ساخت واحدهای مسکونی ایجاد کرده است، به‌صورتی که ما امروز نه‌تنها شاهد بافت هندسی شهری نیستیم بلکه فضای مسکونی روستایی نیز شکل نگرفته و باعث ایجاد یکی از مناطق کم برخوردار در شهر شده است.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر قم ادامه داد: باوجود همه این پریشانی‌ها جمع‌بندی شهرداری بر این بوده که به این منطقه ورود کند و این ناحیه را به طرح تفصیلی اضافه کرده و در حال برنامه‌ریزی برای توسعه منطقه و حل اختلاف با مجموعه راه و شهرسازی برای تغییر کاربری فضای سبز هستیم.

وی یادآوری کرد: مدیریت شهری در این مدت با همه این مشکلات توانسته دو خیابان را طراحی کرده و اقدامات لازم را برای اجرای آن شروع کند تا به‌عنوان اسکلت اصلی این بافت قرار گیرد و همچنین برای بازآفرینی این منطقه ورود کرده‌ایم و با همکاری مسجد مقدس جمکران توانسته‌ایم کارهای خوبی انجام دهیم.

امرالهی در پایان از همکاری استان برای توسعه این منطقه خبر داد و گفت: دولت سیزدهم دولتی مردمی بوده و می‌خواهد گره‌های مردم را باز کند و بر اساس این نگاه برای رفع مشکلات مردم ضعیف این منطقه تمام مجموعه‌ها ورود کرده‌اند و امیدواریم به‌زودی شاهد بازآفرینی این محدوده باشیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.