چشم‌انداز تئاتر قم با تربیت هنرجویان مستعد و خلاق روشن است

مدیر کانون تخصصی نمایش‌های خیابانی اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه وضعیت تئاتر قم بسیار قابل قبول بوده و حضور جوان‌ها و نوع فعالیت‌های آنان کاملاً رضایت‌بخش است، گفت: این جوانان بسیار خوش‌فکر و خلاق هستند و می‌توانند چشم‌انداز روشنی برای تئاتر قم رقم بزنند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
چشم‌انداز تئاتر قم با تربیت هنرجویان مستعد و خلاق روشن است
شناسه : 77742 | انتشار : ۲۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶   پرینت

شهرام نوشیر عضو هیئت داوران بخش خیابانی بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم در گفت‌وگو با «شهر بیست»، در خصوص ارزیابی خود از برگزاری این جشنواره، اظهار کرد: در حال حاضر برای هنرمندان قمی که اکثراً نیز جوان هستند فرصتی فراهم شده که علاوه بر نمایش خیابانی در نمایش‌های میدانی، محیطی، اجرا محور، بین رشته‌ای و آیینی را هم تجربه کنند.

مدیر بخش «نمایش‌های خیابانی» چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر تصریح کرد: این اتفاق مثبت دامنه حضور افرادی را که تحصیلات مرتبط دارند بیشتر می‌کند و این بزرگترین نقطه قوت جشنواره است.

مدیر کانون تخصصی نمایش‌های خیابانی اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: این ساختار فراهم‌شده برای جوانان محصول نگاه خلاق بالادستی است که برنامه‌ریزی و سیاستگذاری می‌کند و به همین دلیل بایستی از اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و انجمن هنرهای نمایشی استان برای برگزاری این جشنواره قدردانی کرد.

نوشیر همچنین به تمجید از نسل جوان تئاتر قم پرداخت و گفت: این جوانان بسیار خوش‌فکر و خلاق هستند که می‌توانند تمام ضرورت‌های ذهنی و دغدغه‌های خود را به شکل‌ها و گونه‌های مختلف ارائه دهند.

وی درخصوص چشم‌انداز تئاتر قم تصریح کرد: وضعیت تئاتر قم بسیار قابل قبول بوده و حضور جوان‌ها و نوع فعالیت‌های آنان کاملاً رضایت‌بخش است، اما برای شاهد بودن نسل پخته و باتجربه از تئاتر قم در سال‌های آینده نیاز به آسیب‌شناسی داریم، ما‌ باید ببینیم درحال حاضر چه اقدامی برای جوان‌ها انجام دادیم و قصد داریم این جوانان را با تفکر و دیدگاه خودشان به کجا برسانیم، به علاوه باید توجه داشته باشیم چطور می‌توانیم پاسخگوی تمام توانمندی‌های آنان باشیم.

نوشیر با بیان اینکه کانون تخصصی تئاتر خیابانی کشور در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها مسئول تئاتر خیابانی منصوب کرده است، گفت: ما در این کانون ۱۶ دپارتمان تشکیل داده‎ و درخواست کردیم به تئاتر خیابانی به عنوان یک گونه از چند ده گونه تئاتر در فضای باز توجه کنند و امکان اجرا را برای هنرمندان فراهم کنند؛ در استان قم نیز سرکار خانم صدیقه مشایخی به عنوان مسئول کانون تئاتر خیابانی در قم و دبیر جشنواره استانی تلاش زیادی در این زمینه انجام داده‌اند.

عضو هیئت داوران بخش خیابانی بیست‌وچهارمین جشنواره استانی تئاتر قم با اشاره به برگزاری کارگاه «ایده‌پردازی و کارگردانی تئاتر خیابانی» در این دوره از جشنواره، گفت: این کارگاه به مدت ۵ روز با حضور جوانان و فعالان هنرهای نمایشی قم برگزار شد و محصول آن ۱۴ ایده‌ بود که برای ۱۱ ایده رویکرد اجرایی با حضور خود فراگیران پیشنهاد کردیم.

نوشیر تصریح کرد: از نظر بنده حرکتی که در تئاتر قم ایجاد شده قابل احترام است و می‌تواند پاسخگوی نسل جوان، جست‌وجوگر و بسیار خلاق ما باشد.

وی در پایان به انتصاب سرکار خانم مشایخی به عنوان دبیر این جشنواره اشاره کرد و گفت: اطمینان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برای انتصاب یک بانوی هنرمند در سمت دبیر جشنواره در کل کشور منحصر به فرد است و باید به این انتخاب تبریک گرفت.      

نوشته های مشابه
نتایج مسابقه عکاسی «پاییز برگ‌ریز» به‌زودی اعلام می‌شود
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
اعضای هیئت مدیره انجمن موسیقی قم انتخاب شدند
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.