پوستر نهمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» استان قم رونمایی شد

آیین رونمایی از پوستر نهمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» استان قم در جوار مزار شهید مدافع امنیت «مهدی زاهدلویی» برگزار شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پوستر نهمین جشنواره رسانه‌ای «ابوذر» استان قم رونمایی شد
شناسه : 77590 | انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، آیین رونمایی از پوستر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر در جوار مزار شهید مدافع امنیت «مهدی زاهدلویی» برگزار شد.

داوود شمس مسئول بسیج رسانه استان قم در ابتدای این آیین که در آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) برگزار شد، با بیان اینکه موضوعات اصلی جشنواره رسانه‌ای ابوذر در حوزه جهاد تبیین و امیدآفرینی است، مطرح کرد: امیدواریم بتوانیم در این زمینه در جامعه اثرگذاری داشته و مطالبات مقام معظم رهبری را عمل کنیم.

«مهدی کبیری‌پور» جانشین فرماندهی سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) نیز در این مراسم اظهار کرد: اصحاب رسانه و تریبون که برای معرفی مظلومیت و جریان تاریخی تلاش می‌کنند، در مسیر آگاه‌سازی مردم گام برداشته‌اند و این اقدام، کاری شبیه به انبیاء و اولیای الهی است.

در ادامه نیز حجت الاسلام‌والمسلمین حجت‌الله مشی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در بسیج اقشار با اشاره به اینکه طبق فرموده مقام معظم رهبری امروز کار فرهنگی مشکل‌تر از نبرد در جبهه است، تصریح کرد: در این عرصه سخت، حقیقتا رسانه در خط مقدم قرار دارد.

* رسانه یکی از عرصه‌های مهم در جامعه است

علی علیزاده، دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم در این مراسم، رسانه را یکی از مهم ترین عرصه ها در جامعه دانست و ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به عنوان یک سند بالادستی ماموریت‌هایی برای رسانه و اصحاب رسانه تعریف کرده‌اند.

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم با اشاره به اینکه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی سه مرتبه از کلید واژه رسانه استفاده شده است، مطرح کرد: اهالی رسانه و افرادی که در فضای رسانه‌ای فعال هستند مخاطب خاص مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی هستند.

علیزاده با بیان اینکه رسانه قوی‌ترین ابزار برای تسخیر افکار عمومی و تصویرسازی برای مخاطب است، خاطرنشان کرد: بر این اساس، مقام معظم رهبری ما را به جهاد رسانه‌ای برای مقابله با دشمن مأمور کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بسیج با راه‌اندازی جشنواره رسانه‌ای ابوذر فعالیت در این مسیر را آغاز کرده است، تصریح کرد: این جشنواره در حقیقت آغاز عملیات رسانه‌ای برای پیگیری و تحقق مطالبات ولی امر مسلمین است.

* جشنواره رسانه‌ای ابوذر به دنبال گفتمان‌سازی مطالبات رهبری است

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم با بیان اینکه جشنواره به دنبال گفتمان‌سازی مطالبات و دغدغه‌های مقام معظم رهبری است، یادآور شد: اهداف اصلی جشنواره رسانه‌ای ابوذر جریان‌سازی، فرهنگ‌سازی و در نهایت تحقق مطالبات است.

وی با اشاره به محورهای ده‌گانه جشنواره، بیان کرد: این محورها شامل شعار سال، جهاد تبیین، پیوند رسانه و صنعت، مقابله با آسیب‌های اجتماعی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، بسیج و حوزه‌های اقدام، امید و نشاط آفرینی، خانواده، جامعه و فرزندآوری، سبک زندگی ایرانی اسلامی با محوریت عفاف و حجاب و انتخابات، اقتدار ملی و مردم سالاری دینی است.

علیزاده با بیان اینکه تقریبا تمام محورها ناظر به مطالبات مقام معظم رهبری است، ابراز کرد: یکی از رویکردهای جشنواره رسانه‌ای ابوذر معرفی دستاوردهای انقلاب است.

دبیر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر قم با اشاره به اینکه در این راستا کار ویژه‌هایی تعریف شده است، اظهار داشت: این کارویژه‌ها شامل ایجاد فضای رقابتی سالم، شناسایی استعدادهای رسانه‌ای جبهه انقلاب، ارتقای دانش اصحاب رسانه با برگزاری نشست‌های تخصصی و روایت‌گری دستاوردها است.

علیزاده با اشاره به اینکه کار ویژه آخر و خروجی جشنواره ابوذر، تقویت جبهه رسانه‌ای انقلاب است، عنوان کرد: پیش از برگزاری آیین رونمایی از پوستر نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر، ۳۵ جلسه و نشست با کارشناسان و مدیران رسانه‌ها برگزار شده است.

وی با بیان اینکه کارآمدترین جهاد تبیین، جهاد تبیین سازمانی است، خاطرنشان کرد: در این موضوع نیازمند پای کار آمدن دستگاه‌های مختلف استان هستیم.

گفتنی است، در این آیین علاوه بر رونمایی از پوستر جشنواره، از خانواده شهید مهدی زاهدلویی تجلیل و همچنین مزار شهدای آستان مقدس امامزاده ابراهیم(ع) غبارروبی شد.

یادآور می‌شود اصحاب رسانه‌ می‌توانند در قالب‌های خبر، گزارش خبری، مصاحبه، یادداشت و سرمقاله، تیتر، اینفوگرافیک و موشن گرافی، عکس، کلیپ و گزارش ویدئویی، پادکست و مستند در محورهای نهمین جشنواره رسانه‌ای ابوذر ارسال اثر داشته باشند.

لازم به ذکر است، بخش ویژه جشنواره رسانه‌ای ابوذر نقش حضرت معصومه(س) در تمدن نوین اسلامی، تقویت انقلاب و محور مقاومت، قم، تجلی تحول، اصلاح الگوی مصرف انرژی، یکصد سالگی بازتاسیس حوزه علمیه قم آثار و برکات و حضرت ابوذر جهت نمای حقیقت است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.