آمادگی مدیریت شهری برای بهسازی آستان پنج امامزاده جمکران

طرح‌ها و پروژه‌های مختلفی مانند بهسازی پنج امامزاده در اطراف مسجد مقدس جمکران در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آمادگی مدیریت شهری برای بهسازی آستان پنج امامزاده جمکران
شناسه : 77580 | انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، امامزادگان به‌عنوان قطب فرهنگی دارای قابلیت‌های فراوانی در ایجاد سبک زندگی مطابق با مبانی دینی و اسلامی هستند و فضاهای ارزشمندی بوده که می‌توان در آگاهی بخشی و پر کردن اوقات فراغت جوانان از آن بهره برد.

اخیراً با همت شهرداری منطقه ۵ قم بخشی از پروژه‌های عمرانی پیرامون آستان پنج امامزاده جمکران به ثمر نشسته است و زیرساخت‌های لازم در جاده برای راهنمایی مسافران و زائران فراهم شده است.

اما همچنان مشکلات عدیده‌ای همچون جایگذاری نادرست تیر برق‌های چوبی، جایگذاری نادرست کنتورهای برق، ارتفاع کم سیم و کابل‌های برق، نبود جدول‌گذاری و جاری شدن آب و نبود فضای مناسب برای ساماندهی دفع آب‌های سطحی و فاضلاب شهروندان اطراف این منطقه را آزرده‌خاطر می‎کند.

معاون امور زیر بنایی منطقه پنج شهرداری قم در این خصوص اظهار کرد: عملیات بهسازی و توسعه و تعریض هایی در این منطقه اجرا شده و در تلاشیم به‌زودی مشکلات این منطقه را رفع کنیم.

عباس کریمی روزبهانی با بیان اینکه معارضات و موانعی همچون تملک املاک در مسیر از تسریع در پروژه جلوگیری می‌کند، افزود: همکاری‌هایی با شرکت برق انجام شده و منتظریم پس از اتمام عملیات توسعه و تعریض طرح تفصیلی به شرکت برق داده و اصلاح تیرها و کابل‌های برق انجام شود.

در خصوص لای‌روبی نهرهای کشاورزی این منطقه نیز معاون خدمات منطقه پنج شهرداری قم عنوان کرد: نیمی از نهرهای کشاورزی این منطقه توسط معاونت فنی اصلاح شده و نیمه دیگر با تخصیص ردیف بودجه در سال آینده اصلاح می‌شود.

محسن جان‌قربان گفت: با احداث نهر‎ عریض‌تری در این منطقه از آسیب به اموال و پروژه‌های ساخت‌وساز شهروندان جلوگیری می‌کنیم.

آستان پنج امامزاده مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان قم، بخش مرکزی و منطقه جمکران واقع‌شده است.

این اثر در تاریخ ۱۶ مهر ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۲۷۹۹ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده و همه‌ساله چون نگینی زائران و مشتاقان زیادی را به خود فرا می‌خواند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.