استاندار قم در نشست صمیمی با مدیران رسانه‌ها:

برای مدیران استان گشت ارشاد می‌گذارم/ کمی صبوری کنید بعضی مدیران خداحافظی می‌کنند!

استاندار قم در خصوص اینکه مطالبه جدی برای خانه تکانی مدیریتی در قم وجود دارد، گفت: گشت ارشاد مدیران در تهران انجام شده و در قم نیز اجرا خواهد شد، به اندازه ده اتوبوس مدیر آماده دارم و برای مدیران ناتوان برنامه داریم! مدیر دو حال بیشتر ندارد، یا باید دوندگی کند یا خداحافظی!
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برای مدیران استان گشت ارشاد می‌گذارم/ کمی صبوری کنید بعضی مدیران خداحافظی می‌کنند!
شناسه : 77488 | انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، نخستین نشست صمیمی سید محمد آقامیری استاندار قم با مدیران مسئول رسانه‌های استان در سالن امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.

نشستی که به لحاظ اختصاص زمان حسابی پر و پیمان بود و به اندازه دو بازی فوتبال زمان برد و ۱۸۰ دقیقه به بحث و گفت‌وگو گذشت. نیمه نخست این جلسه به بیان دغدغه‌ها و نظرات مدیران رسانه‌ها اختصاص پیدا کرد و در نیمه دوم، استاندار قم به مسائل مطرح شده از سوی اصحاب رسانه پاسخ گفت.

*همه قم حرم است

آقامیری در ابتدای سخنان خود از تغییر مبلمان فرهنگی استان به عنوان یکی از اولویت‌های استانداری یاد کرد و گفت: مسائل مذهبی در اولویت برنامه‌های فرهنگی قرار دارد و اعتقاد دارم قم حرم اهل‌بیت(ع) است و محدود به مرکز شهر و محدوده حرم نیست، بلکه همه قم حرم است و حرمت آن بر ما واجب است.

وی تصریح کرد: آن روح معنوی که در شهر قم بواسطه حرم حضرت معصومه(س) وجود دارد، در بقیه شهرها نیست و به همین دلیل قم قابل قیاس با دیگر شهرهای اطراف نیست.

استاندار قم از پیگیری ساماندهی ورودی‌های قم خبر داد و گفت: از ۲۵ کیلومتری قم باید تبلیغات موضوعات فرهنگی و مذهبی داشته باشیم به گونه‌ای که زانران و مهمانان بدانند وارد شهر قم می‌شوند.

آقامیری اضافه کرد: دقیقاً مثل زمانی که شخصی وارد مسجد می شود، حرمت مسجد را حفظ می‌کند، ورودی شهر قم را باید زیبنده حرم آل‌الله کنیم و بدانند اینجا قم است.

وی تصریح کرد: قم بیش از شش هزار شهید دارد و از سپاه و شهرداری خواستیم، تصاویر و وصیت‌نامه شهدا را در شهر به نمایش بگذارند و در سیما و منظر شهری جلوه داشته باشد.

برای مدیران استان گشت ارشاد می‌گذارم/ کمی صبوری کنید بعضی مدیران خداحافظی می‌کنند!

*مالک فرودگاه سند مالکیت ندارد

استاندار قم در ادامه به موضوع پروژه فرودگاه قم اشاره کرد و گفت: موافقت‌نامه اصولی اولیه دریافت شده و ثبت مدارک برای دریافت مجوز ساخت و مجوز بهره‌برداری در حال پیگیری است.

آقامیری به جلسه خود با سرمایه‌گذار قبلی پروژه فرودگاه نیز اشاره کرد و افزود: ما از ایشان مدارک مالکیت فرودگاه را خواستیم که تاکنون سندی ارائه نکردند. تفاهم‌نامه‌هایی را آوردند و مدعی شدند مالکیت فرودگاه برای ایشان است اما این موضوع قبلاً به دادگاه ارجاع شده و نظر دادگاه برای ما نظر نهایی است.

*سرمایه‌گذار پران نیستم

وی با تأکید بر اینکه ما به دنبال سرمایه‌گذار پران نیستیم، گفت: اعتقاد دارم نباید پروژه و سرمایه‌گذار را به حال خود رها کرد. در پروژه فرودگاه باید قدم به قدم سرمایه‌گذار را حمایت و نظارت می‌کردند که این کار را نکردند و حال باید بررسی کرد در حق سرمایه‌گذار ظلم شده یا مردم.

*تکمیل فاز اول مونوریل مقرون به صرفه نیست

استاندار قم در خصوص پروژه مونوریل نیز عنوان کرد: این پروژه از دولت‌های گذشته به ما به ارث رسیده و با نظر مشاور متخصص تا پایان آذرماه تعیین تکلیف می‌شود.

آقامیری ادامه داد: تکمیل فاز اول این پروژه مقرون به صرفه نیست و به گفته شهردار قم، مسافران این مسیر را می‌توان با سه اتوبوس جابه‌جا کرد.

وی در خصوص توسعه مونوریل، عنوان کرد: این پروژه زمانی مقرون به صرفه می‌شود که توسعه پیدا کند و آن هم در شرایطی که مایه داستان جدیدی نشود، یعنی در همان ابتدا بودجه آن تأمین شود و سپس پروژه کلید بخورد و دوباره دوسه سال بعد به سرنوشت فاز فعلی مبتلا نشود.

برای مدیران استان گشت ارشاد می‌گذارم/ کمی صبوری کنید بعضی مدیران خداحافظی می‌کنند!

*اتفاقاتی برای مترو در راه است

استاندار قم در خصوص پروژه مترو نیز گفت: مترو جلوتر از بقیه پروژه‌ها قرار دارد و دنبال حل مشکل واگن هستند و اتفاقاتی دار راه است اما ترجیح می‌دهم اطلاع‌رسانی در مورد این پروژه از طریق کانال مدیریت شهری و شهرداری دنبال شود.   

*بازپس‌گیری اراضی هزار هکتاری دنبال می‌شود

آقامیری درباره مطالبه مردمی برای بازپس‌گیری اراضی هزار هکتاری از مؤسسات علمی و فرهنگی، گفت: این موضوع را با دانشگاه‌ها مطرح و جمع‌بندی کردیم، بخشی از اراضی را می‌گیریم و صرف مسکن می‌کنیم.

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود دانشگاه‌ها چه نیازی به این حجم اراضی دارند، گفت: اگر به امروز نگاه کنیم شاید ادامه جاده پردیسان به نیزار توجیهی نداشته باشد اما شهرک‌های مسکونی در حال توسعه است و جمعیتی به شهر اضافه می‌شود که باید آینده را هم دید. یک روز می‌گفتند چه کسی برای زندگی به پردیسان می‌رود اما امروز متقاضیان مسکن حاضرند در پردیسان زمین بگیرند.

*دست مردم باید به استاندار و مدیر برسد

استاندار قم با تأکید بر اینکه خود را موظف می‌دانم در مقابل دیدگان مردم قرار دهم، گفت: دیدارهای مردمی چه خوب باشد چه بد باشد، ادامه‌دار خواهد بود. نیازی به تعریف و تمجید کسی هم ندارم اما دست مردم باید خیلی راحت به مدیر عالی استان برسد و این موضوع شاید بسیاری از تخلفات را هم کم کند.

*منم می‌توانم پشت میزنشین باشم

آقامیری اضافه کرد: به خدا منم می‌توانم مدیر پشت میزنشین باشم و مدیران را با خودم درگیر نکنم اما باید مردم را به آینده امیدوار کنیم و به فکر مشارکت و رضایتمندی باشیم.

*نگران اتباع نیستم

وی در خصوص نگرانی‌هایی که در مورد حضور اتباع غیرایرانی در قم وجود دارد، گفت: این موضوع کاملاً رصد و نظارت و مدیریت می‌شود و اصلاً نگران اتباع نیستیم.

*تأکید کردم به گران‌فروش رحم نکنند

استاندار قم همچنین از افزایش نظارت بر قیمت کالاهای اساسی خبر داد و گفت: دستور دادم تعداد بازرسان ده برابر شود و به تعزیزات تأکید کردم به گران‌فروش رحم نکنند! به کسی که می‌خواهد از سفره مردم کم کند، نباید رحم کرد.

برای مدیران استان گشت ارشاد می‌گذارم/ کمی صبوری کنید بعضی مدیران خداحافظی می‌کنند!

*موافق برج‌سازی در قم نیستم

آقامیری با تأکید بر اینکه همه اقدامات باید پیوست فرهنگی داشته باشد، گفت: موافق برج‌سازی در قم نیستم و این کار دردی را دوا نمی‌کند.

*گنبد را از ما نگیرید!

وی تصریح کرد: ساخت‌وسازها در اطراف حرم نباید به گونه‌ای باشد که جلوی دید گنبد گرفته شود. بارها تأکید کردیم هرکاری می‌خواهید بکنید اما نمای گنبد را از ما نگیرید، در پارکینگ شرقی دو تا مناره ساختند که باید فکری به حال آن کنند! ما قمی‌ها عاشق این هستیم که گنبد را ببینیم و آرامش بگیریم.

*به اندازه ده اتوبوس مدیر دارم

استاندار قم در بخش دیگری از این نشست با تأکید بر اینکه به دنبال انتصاب اتوبوسی مدیران نیستم، گفت: من به اندازه ده تا اتوبوس مدیر دارم اما نگاهم بر این است که اول فرصت دو سه ماهه به همین مدیران بدهیم تا خود را نشان دهند. اگر من همان روز اول مدیر عوض می‌کردم بعضی‌ها می‌گفتند شاید مدیران جدید ضعیف‌تر از مدیران قبلی باشند، بنابراین دو سه ماه با همین آقایان کار می‌کنیم تا ببینم از کسانی که در نظر داریم قوی‌تر هستند یا ضعیف‌ترند.

آقامیری تصریح کرد: اگر مدیران فعلی قوی‌تر باشند با همین نیروها کار می‌کنیم، معمولاً هرکجا رفتم سعی کردم از همان مجموعه مدیر بسازم و این را هم بگویم که کار کردن با آقامیری راحت نیست، با من کار کردن از کار کردن در معدن سخت‌تر است و مدیرانی که با من کار می‌کنند باید سختی کار معدن بگیرند چون دائم در استرس خواهند بود و ما صبح و عصر و شب و نیمه‌شب نمی‌شناسیم.

*رسانه‌ها را صدای مردم می‌دانم

وی در پاسخ به مطالبه اصحاب رسانه برای پاسخگویی مدیران و روابط‌عمومی‌ها، گفت: تمام مدیران استان از بنده تا دیگران باید پاسخگوی رسانه‌ها باشند، من شما را صدای مردم می‌دانم.

استاندار قم تصریح کرد: هیچ شوخی و تعارفی با مدیران استان نداریم و باید پاسخگوی مردم باشند، بخشی از نمره ارزشیابی مدیران استان را پاسخگویی به همه رسانه‌ها اختصاص می‌دهیم نه فقط دو سه رسانه!

آقامیری تصریح کرد: نظارت بر روابط عمومی ادارات دولتی نیز برعهده روابط عمومی استانداری است و تمامی ادارات در انتصاب و عزل مسئول روابط عمومی باید با استانداری هماهنگ باشند.

*مدیر ترسو نمی‌خواهیم

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود مدیر شجاعی در قم نداریم، گفت: به دنبال اعتمادسازی و جرئت دادن به مدیران هستیم، مدیر باید شهامت داشته باشد کار درست را انجام بدهد، هر گفتاری و حتی زندان هم داشته باشد من جای او زندان می‌روم.

*برای مدیران ناتوان برنامه داریم!

استاندار قم در خصوص اینکه مطالبه جدی برای خانه تکانی مدیریتی در قم وجود دارد، گفت: این پیام دریافت شده، هر مدیری که مشکل مردم را حل می کند از نظر ما مدیر است و برای مدیر ناتوان هم برنامه داریم! مدیر دو حال بیشتر ندارد، یا باید دوندگی کند یا باید خداحافظی کند!

*برای مدیران استان گشت ارشاد می‌گذاریم

آقامیری اضافه کرد: گشت ارشاد مدیران در تهران انجام شده و در قم نیز اجرا خواهد شد، عملکرد مدیران استان را به لحظه ثبت و ضبط می‌کنیم و چنانچه مدیری نسبت به مردم پاسخگو نباشد، حتماً برابر با ضوابط اعمال قانون خواهیم کرد.

*گرگ بالان دیده‌ام!

وی در خصوص اینکه گفته می‌شود برنامه‌ای برای مدیریت استان ندارد، عنوان کرد: من گرگ بالان دیده‌ام! دفعه اول نیست که مدیر شدم، از پشت نیمکت مدرسه هم من را نیاوردند که استاندار کنند! زیر و بم دولت و مجلس و … را می‌دانم و بی‌تجربه نیستم.

استاندار قم اضافه کرد: روزی که ما آمدیم استاندار شدیم گفتند فلانی برنامه ندارد! من فکر نمی‌کنم کسی سند تحول من برای قم را داشته باشد، البته جرئت نمی‌کنم سند تحول را به کسی نشان بدهم چون تا چیزی روی کاغذ می‌آید صد تا چوب لای چرخ می‌کنند اما سند تحول را به صورت فکری جلو خواهم برد.

*از هیچ رسانه‌ای نمی‌ترسم

آقامیری در بخش پایانی این نشست به نحوه تعامل خود با اصحاب رسانه اشاره کرد و گفت: ما با هیچ رسانه‌ای دعوا نداریم، تحت هیچ شرایطی هم از هیچ رسانه‌ای نمی‌ترسم، هر رسانه‌ای خبری می‌زند باید پای حرفش بایستد و پاسخگو باشد

وی تصریح کرد: به صراحت می‌گویم هر رسانه‌ای می‌خواهد علیه آقامیری کار کند راه باز است و جاده دراز اما هرچی گفت باید اثبات کند!

استاندار قم افزود: بحث آزادی بیان جزو اصول قانون اساسی است و چارچوبی دارد. اول اینکه آبروی کسی برده نشود، دوم اینکه موضوع مستند باشد.

آقامیری با تأکید بر اینکه ایجاد یأس و ناامیدی در مردم به معنای دشمنی با نظام است، گفت: مطبوعات و رسانه‌ها نبایستی ناامیدی به مردم تزریق کنند، رسانه‌ها مشکلاتی را بیان کنند که دردی را دوا کند.

نوشته های مشابه
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
توسعه هوشمندسازی ترافیکی در پردیسان
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.