۱۰ شرکت سازنده مسکن برای دریافت تسهیلات با بانک‌های قم قرارداد بستند

رئیس اداره هماهنگی و امور اجرایی اداره‌کل راه و شهرسازی قم، از اتصال و قرارداد ترهین (انعقاد قرارداد شرکت‌های سازنده مسکن با بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی) ۱۰ شرکت با بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات و تزریق آن به پروژه‌ها خبر داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۰ شرکت سازنده مسکن برای دریافت تسهیلات با بانک‌های قم قرارداد بستند
شناسه : 77428 | انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان قم، سید وحید حسینی روز شنبه اظهار کرد: تسهیلات بانکی پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی با باز پرداخت ۱۷ساله است که البته بخشی از این تسهیلات به پروژه‌ها تزریق شده‌ است.

وی اظهار داشت: در استان قم سایت‌ها و کارگاه‌های متعدد ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن فعال و دایر است که متقاضیان این واحدها تا زمان تحویل، هر سه ماه یک‌بار ۴۰۰ میلیون ریال واریز می‌کنند.

وی افزود: ملاک میزان آورده متقاضیان، قیمت تمام شده ساخت هر مترمربع واحد مسکونی با درنظر گرفتن ضرایب تعدیل است که مبلغ تسهیلات بانکی از مجموع آورده کسر خواهد شد.

حسینی با اشاره به وجود ۵۵ شرکت در سایت ۵۶۰ هکتاری پردیسان اظهار کرد: تاکنون قرارداد ترهین ۱۰ شرکت با بانک‌ها منعقد شده و تسریع در قرارداد شرکت‌های باقی مانده در دستور کار این اداره‌کل است.

وی گفت: با انعقاد قرارداد و اتصال تمامی شرکت‌ها با بانک‌های عامل، شاهد رونق ساخت‌وساز و شتاب در تکمیل واحدها دراستان قم خواهیم بود.

علاوه بر سایت‌های ۵۶۰ هکتاری،۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری در پردیسان که به‌صورت آپارتمانی در طرح نهضت ملی مسکن در حال احداث است، خانه‌های مسکونی در سایت‌های طایقان و پرنیان، قنوات و برخی از شهرهای اقماری به‌صورت یک‌طبقه آماده‌سازی خواهد شد.

شهرک پردیسان در منطقه هشتم شهرداری قم و در جنوب غربی این شهر قم واقع شده است، این منطقه در سال ۱۳۷۷ توسط وزارت مسکن و شهرسازی وقت تاسیس و در سال ۱۳۹۰ به یکی از مناطق شهرداری قم تبدیل شد.

شهرک پرنیان به فاصله ۲۱ کیلومتری پردیسان قم در محدوده روستای قلعه چم قرار دارد و به‌عنوان سایت جدید نهضت ملی مسکن قم ساخت خانه‌های ویلایی به‌زودی در آن آغاز خواهد شد.

در این سایت، ساخت خانه‌های یک‌طبقه حیاط‌دار ۳۰۰ مترمربعی در طرح نهضت ملی و ۲۰۰ مترمربعی برای طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش‌بینی شده‌است.

شهرک پرنیان ظرفیت ۴۰ هزار واحد مسکونی را در خود دارد که در گام نخست در سه‌فاز ۱۷۰، ۳۶۰ و ۴۱۵ هکتاری اجرایی خواهد شد که در فاز اول آن به مساحت حدود ۱۷۰ هکتار طراحی و اجرا می‌شود.

بر اساس گزارش سامانه نهضت ملی مسکن در استان قم بیش از ۱۴۷ هزار نفر در سامانه مربوطه ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد حدود ۷۳ هزار نفر حائز شرایط شناخته شدند.

هم اینک بخش مهمی از طرح نهضت ملی مسکن در قالب احداث خانه در اراضی ۵۶۰، ۲۲، ۲۷ و ۱۷ هکتاری شهرک پردیسان در حال اجراست.

همچنین سایت طایقان در فاصله هفت‌کیلومتری شهر پردیسان قم و نزدیکی روستای طایقان قرار دارد.

روستای طایقان در بخش سلفچگان قرار دارد؛ ۱۸ کیلومتر با قم فاصله دارد و در جنوب غربی استان واقع شده است.

متراژ زمین هر واحد در سایت طایقان ۱۶۰ تا ۱۸۰ متر و زیربنای هر واحد نیز بین ۹۰ تا ۱۱۰ مترمربع در نظر گرفته شده‌است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.