رد مرز اتباع غیر مجاز افغانستانی از قم

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم گفت: در راستای نظام بخشی در حوزه اتباع، طی نیمه نخست امسال حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر از مهاجرین افغانستانی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند از استان قم به افغانستان بازگشت داده شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رد مرز اتباع غیر مجاز افغانستانی از قم
شناسه : 77425 | انتشار : ۲۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره‌کل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری قم، علی اکبر زارعی با اشاره به اینکه ایران ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان دارد و میزبان بزرگ‌ترین جمعیت پناه‌جو در جهان بوده که اکثر آنها را افغانستانی ‌ها تشکیل می‌دهند گفت: در راستای حضور غیر قانونی اتباع کشور های خارجی در ایران ، مرزبانان و پلیس در داخل کشور با شناسایی افراد غیر مجاز حاضر برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی افزود: اکثر اتباع کشور افغانستان که قصد تردد غیرمجاز از طریق این استان را داشته‌اند توسط پلیس مهاجرت دستگیر و به کشورشان بازگردانده شدند.

زارعی اظهار داشت: در همین راستا حدود ۱۲ هزار و ۸۰۰ نفر از مهاجرین افغانستانی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده بودند طی نیمه نخست امسال از استان قم اخراج شدند.

گفتنی است استان قم از حیث پذیرش اتباع افغان پنجمین استان کشور است و نزدیک به ۲۵۰ هزار تن از اتباع خارجی در قم سکونت دارند که عمدتا از کشور افغانستان هستند و تقریباً ۲۰ درصد جمعیت شهری کل استان قم را اتباع خارجی تشکیل می دهند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.